vrijdag 24 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 14 Great Smoky Mountains National Park

Toen we deze reis aan het plannen waren was het eigenlijke plan om van Nashville naar Atlanta te rijden, maar omdat Paul gezien had dat de Smoky Mountains best dichtbij waren en het hem heel mooi leek om daar ook te kijken, hebben we het schema aangepast met een 'kleine' omweg.
En nu reden we dan het Great Smoky Mountains National Park binnen.
Vrij snel daarna kwamen we in de bergen en zagen we  sneeuw!
Bij een parkeerplaats stopten we en ik dacht even op mijn sandalen en in een bloesje foto's te gaan maken: fout idee.
Het was niet te geloven koud hier, beneden was het nog zomer, hier waren echt winterse temperaturen.
Gelukkig stonden mijn laarsjes achterin de auto en die heb ik toen vlug aangetrokken, samen met een vestje en een jas.
Regelmatig stopten we ergens om van het uitzicht te genieten.
Op een van de parkeerplaatsen zagen we dat we nu niet meer in Tennessee maar  in North Carolina waren.
Op dit bord was te lezen hoe de bergen aan hun naam Smoky Mountains komen.

Toen we weer ergens stonden te kijken had ik het idee dat ik smoke zag in de mountains
en inderdaad een heel stuk verderop zagen we iets van een bosbrand...
Langs de weg die wij reden lagen wel earth caches, maar aangezien die van vorig jaar nog niet allemaal uitgezocht zijn, hebben we ze dit jaar niet meegeladen.
Er lag alleen een virtuele cache vlak langs de route en die bracht ons bij een mooie watermolen.

Nadat we vanuit de bergen weer beneden kwamen reden we een stuk langs de Oconaluftee River

En toen we weer in de bewoonde wereld kwamen dronken we bij Mc een lekkere kop koffie.
Terwijl we daarmee op een bankje buiten zaten viel mijn oog op een bord dat we Cherokee Indian Reservation zouden verlaten, we wisten niet eens dat we daarin waren.
De route door de Smoky Mountains was ongelofelijk mooi en het omrijden meer dan waard.

1 opmerking:

Margriet zei

Die echte “smoke” was toch wat minder leuk. Zonde van al die bomen! Maar wat is het mooi daar!