vrijdag 17 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 12 Nashville

Nu reden we naar Down Town Nashville.
Het viel gewoon op dat het hier allemaal veel beter onderhouden is, je hebt niet meer het idee dat je door sloppenwijken rijdt, wat we in alle voorgaande plaatsen wel hadden.
We parkeerden de auto in een parkeergarage en zijn lopend het centrum gaan verkennen.
Deze mural vond ik wel erg knap gemaakt.
Het centrum is niet groot, maar wel heel druk, zowel met verkeer, als met mensen die er rondwandelen en met muziek die uit ieder gebouw lijkt te komen.
Het lijkt alsof ze een wedstrijd doen wie de luidste muziek heeft, want af en toe kon je elkaar op de stoep niet eens meer verstaan.

The Country Music Hall of Fame is DE toeristische trekpleister van Nashville.
Nu hebben wij helemaal niets met die muziek, dus wij zijn er niet gaan kijken, maar het gebouw, met ramen in de vorm van pianotoetsen, vind ik wel erg mooi.
Wij wandelden gewoon lekker buiten rond.
Kwamen langs het Johnny Cash museum en daar maakte ik deze foto van voor Julian.
We liepen over de brug over de Cumberland River
en hadden daar een mooi uitzicht op de railing en de stad.
Het voetpad langs de rivier stond hier helemaal onder water.
Deze mural vind ik ook leuk, hij doet me denken aan zo'n ansichtkaart met letters erop van verschillende staten.
Op een gebouw hadden de zuilen allemaal ornamenten die ik net op kleine huisjes vond lijken.
Ik denk dat ze in deze winkel boots verkopen :-)
In het Centennial Dog Park hadden we het begin van een virtual multi gedaan enom het antwoord te vinden liepen we een stukje buiten het centrum naar het vroegere Union Station, dat nu verbouwd is tot een hotel.
Daarna hadden we het centrum wel gezien en zijn we weer riching de auto gegaan.

Geen opmerkingen: