donderdag 16 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 12 Naar Nashville

Vandaag vertrokken we uit Memphis en gingen we op weg naar Nashville.
We moesten wat boodschappen doen en daarom stopten we zo'n 30 kilometer buiten Memphis bij een hele grote Wallmart.
Daar vlak in de buurt zat een Barnes & Nobles en daar 'moest' ik ook nog even naar toe.
Bertie had een paar dagen geleden een logje geschreven over het boek "Het Moerasmeisje" dat speelt zich af in de swamps in North Carolina en het sprak me enorm aan.
Omdat het oorspronkelijk een Engelstalig boek is, wist ik haast wel zeker dat ik het hier zou kunnen kopen en geloof het of niet, het was het allereerste boek waar ik tegenaan liep toen we de winkel binnen kwamen.
De vorige keer dat we bij B&N waren had ik een tijdschriftt gezien met leuke vogelstempels en dies erbij,  toen heb ik het niet gekocht, maar nu wel :-)
(Where the crawdads sing heb ik toen we weer thuis waren als eerste gelezen en het was inderdaad een prachtig boek).
We reden weer verder tot we bij (een andere) Jackson kwamen, daar hebben we bij een Mc koffie gedronken (en ik maar weer zingen).
Ergens onderweg kreeg de snelweg de naam Music Highway, ik was te laat om het bordje op de foto te zetten.
We hielden een pauze op de Loretta Lynn and Hank Williams Rest Area, die namen deden een vaag belletje rinkelen.
En na weer een poos rijden kwam Nashville in zicht.
Toen we deze reis aan het plannen waren kwamen we voor wat we wilden doen/zien 1 dag te kort en omdat van alle plaatsen Nashville ons het minste aansprak besloten we om hier maar 1 nacht te blijven.
Julian is hier vorig jaar geweest en hij had gezegd dat een middagje rondkijken ruim voldoende was, als je niet echt geinteresseerd bent in allerlei Country and Western musea en Hall of Fame.

Eerst reden we naar het Centenial Dog Park waar we het Parthenon bekeken en twee virtuals deden.
Achter het Parthenon zagen we dit vrolijke draakachtige beeld.
De bomen stonden in bloei en het voelde echt als lente.
En hier zagen we nu eindelijk zo'n boom als die we al zoveel  langs de snelwegen hebben zien staan.
Wat voor soort het is weet ik niet, maar hij heeft wel mooie paarse knoppen.
In dat park staan ook schommelbanken, zie daar maar weer uit te komen als je er eenmaal inzit :-)

We hebben nog in dubio gestaan of we een rondrit met het trammetje zouden maken (Hop on Hop of systeem), maar toen we er eentje zagen, bleken de ramen van plastik te zijn, zodat ze met warm weer opgerold kunnen worden, maar dat kijkt nou niet echt fijn naar buiten, laat staan dat je er fatsoenlijke foto's door kunt maken.
En dus besloten om gewoon zelf rond te rijden.
Vlakbij het park is het Vanderbilt University complex, een heel erg groot ziekenhuis.
Ook daar hebben we  een paar virtuals gedaan.


Geen opmerkingen: