zaterdag 11 mei 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 11 Memphis Graceland 1

We waren vanmorgen al vroeg wakker en na het ontbijt reden we om 9 uur weg naar Graceland.
Paul en ik zijn geen van beide Elvis fans; een liedje is leuk (of niet) en daar heb je het mee gehad, maar omdat we toch 'in de buurt' waren had ik gezegd dat ik ook naar Memphis en Graceland wilde en hier waren we dan!

We hadden kaartjes voor de tour van 11.00 uur, maar van Julian, die hier vorig jaar was, hadden we gehoord dat er nog heel veel te bekijken was, dus daar zouden we dan alvast mee beginnen.
Maar toen we aankwamen was de tour van 9.15 nog niet vol en mochten we zo doorlopen.
Eerst gingen we naar een filmzaal waar we een film te zien kregen over Graceland.
Daarna kregen we een tablet met koptelefoon en gingen we naar het shuttlebusje.
Het busje bracht ons naar Graceland, aan de andere kant van de Elvis Presley Boulevard.
Daar moesten we nog even voor de deur wachten tot onze groep naar binnen mocht.
Vorig jaar heeft Julian ons gebeld toen hij met het busje vertrok, zodat wij een foto van hem konden maken als hij voor de webcam van Graceland stond en dit jaar deden wij hetzelfde.
De mensen in de groep stonden echt te kijken van wat staan die daar nou te zwaaien op niets af :-)
maar tegen de tijd dat we weer in het hotel waren had Julian een aantal printscreens gemaild.
De tablet en ik dat werkte niet, ik kreeg er helemaal de zenuwen van en omdat je niet overal uren kon blijven staan, geloofde ik het verder wel en heb ik me geconcentreerd op wat ik zag  en het maken van foto's.
De eetkamer
Familie/muziekkamer

Een slaapkamer
De tour ging niet naar de bovenverdieping.
De keuken
De favoriete kamer van Elvis, die tegenwoordig the Jungle Room heet.
Het huis is onderkelderd en daar zagen we deze bar
naast de tv kamer
en deze game room die helemaal bekleed was met stof met een vrij druk patroon, waardoor je een beetje het idee had in een grot te zijn.
De tour ging verder door de tuin, lees verdroogd gras en vanaf de overdekte pad kon je de achterkant van het huis goed zien.
Het huis is trouwens niet eens echt extreem groot.
We kwamen langs het kantoor van Elvis' vader,
en het smokehouse, waar Elvis later schietoefeningen hield.
De paardenweiden
In een gebouwtje was een hele tentoonstelling, met info over Graceland
en spullen uit het leven van Elvis, Pricilla en Lisa-Marie.
In een ander gebouwtje was een fitnesszaaltje en daarnaast, wat lager gelegen, een soort zitkamer met een piano
Vanuit de zitkamer kon je door de glazen wand naar de squashaal kijken
Aan de zijkant naast het huis is de Memorial Garden; daar zijn de graven van Elvis, zijn vader, moeder en grootmoeder. Er is een gedenksteen voor zijn tweelingbroertje Jesse Garon die bij de geboorte overleden is.
Ik vind het toch wel iets heel moois dat hij nu hier begraven is op de plaats waar hij zo van hield en zich echt thuisvoelde, i.p.v. ergens op een begraafplaats.
Het zwembad vond ik ook erg mooi.
Hier eindigde de tour en gingen we weer naar het shuttlebusje dat ons weer naar de overkant bracht.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ha, ik was al verbaasd, dacht even dat je Elvis-fan was

Margriet zei

Tja, dat kan je dan inderdaad niet overslaan! Wel een mooi idee dat hij daar begraven is.