dinsdag 20 juli 2021

Lockdown dag 486

 Als het warm is slapen we met het rolluik open, maar dan word ik altijd wel wakker als het licht is.
Ik stond op om even naar het toilet te gaan en toen zag ik bij de overburen de containers aan de weg staan en bij ons niet...die was Paul vergete.
De huisvuilcontainer zat echt vol en als die niet geleegd zou worden hebben we de komende weken een probleem en omdat ik niet wist hoe laat de vuilniswagen langs zou komen, ben ik ze bij de weg gaan zetten.
Vervolgens ben ik weer in bed gekropen, maar ik was helemaal over mijn slaap hen en uiteindelijk ben ik dan toch maar opgestaan om te gaan ontbijten (voor mij midden in de nacht lol)
Vervolgens ben ik dingen gaan doen die ik doen moest, daar was ik uiteraard ook erg vroeg klaar mee en toen zijn we gaan cachen in
Het was een mooie wandeling, langs allemaal verschillende landschappen.
We begonnen bij het speelbos
Leuk om op de kleiberg een beschilderde 'kei' te vinden.
Hier en daar liepen we langs huizen, maar die lagen toch wel redelijk ver van elkaar af; veel ruimte en rust hier.
Ergens in een tuin zagen we dit gebouwtje staan, het deed me denken aan de oven van de heks uit Hans en Grietje :-)
We wandelden door een enorm diepe holle weg
langs velden met tarwe
een weiland met paarden
en een bijna verscholen maisveld.
Een bepaald stuk van de route ging over de weg, maar het was zo rustig, we hebben bijna geen auto's gezien.
In een stukje berm zagen we wat verdwaalde blauwe hortensia's, die ons gelijk aan São Miguel deden denken.
We zagen een boom met vruchten die in de zon bijna licht leken te geven.
Gelukkig kon de plantenapp ons vertellen dat het hazelnoten zijn.
Ook hier kwamen we weer langs een perenboomgaard.
Toen we de laatste cache gevonden hadden zagen we de kerk liggen op de heuvel voor ons, de auto stond achter de kerk geparkeerd.
Vanaf het kerkhof hadden we een mooi uitzicht op de omgeving.
Het was een fijne, wandeling van 6 kilometer, waarbij we weer een heel mooi stukje Belgie ontdekt hebben.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

maar wat staat er nou op die steen? Ik kan het wel gokken trouwens

Jolande zei

Zie wat je hebt, niet wat je niet hebt.

Margriet zei

Mooie wandeling!