zaterdag 24 juli 2021

Lockdown dag 490

 Na zo'n dagje cachen heb ik altijd heel veel foto's en die heb ik vandaag uitgezocht.
Ik heb caches gelogd en daarnaast ook nog huishatelijke dingen gedaan die ik eigenlijk donderdag en vrijdag had zullen doen.
Daarna ben ik de inventaris voor het huis in Capelas gaan bijwerken.
In dit boekje staat per ruimte wat we allemaal moeten aanschaffen, dus wat we gekocht hebben moet aangevinkt worden en ik zet de prijs erachter.
Daarnaast maak ik van alles foto's, die ook per ruimte in mapjes zitten, zodat ik snel even kan zien wat we ook alweer hebben.
En met dat alles ben ik de hele dag zoet geweest.
 
Toen we tegen twaalf uur naar bed zouden gaan, zei Paul ik voel een flubbeltje op mijn bil, wat is het?
Nou het bleek een hele grote teek te zijn, die er echt wel langer zat dan 12 uur.
Julian en ik zijn een hele poos bezig geweest om het kreng eruit te krijgen, maar het liet niet los.
We probeerden het met de 2 maten tangen, maar dat lukte niet.
Toen hebben we de tekenpincet gehaald maar ook dat werkte niet, het kreng zat vast en bleef vast zitten, dus de huisarts van wacht gebeld wat te doen.
Uiteindelijk zat Paul tegen half twee bij die huisarts in Korbeek-Lo en reden Julian en ik even mee voor de gezelligheid; nachtelijke familie uitstap.
De huisarts kreeg hem er ook niet uit, pas na heel wat proberen kwam er een stuk los en heeft hij de andere helft eruit gesneden.
Gatverdegatver!
Weer thuis hebben we wat gedronken en gegeten en toen was ik helemaal over mijn slaap heen en ben ik nog maar wat gaan rommelen.
In bed heb ik het nog half 5 zien worden.
Never a dull moment hier :-)

5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Jemig, wat n toestand. Akelig voor Paul en bijzonder dat jij het niet was

Jolande zei

Paul wordt eigenlijk nooit gestoken of gebeten door insecten.
Na de laatste tekenbeet heb ik Deet gekocht en voordat we op pad gaan smeer ik mijn benen daar helemaal mee in (ik draag altijd rokken en heb blote benen) en de drie keer dat ik dat gedaan heb had ik geen teek meer, dus hopelijk werkt dat, maar misschien heeft het kreng daarom Paul genomen.

trompke zei

Ljek…. Het is nog geen Halloween hoor! Wat jij met spinnen hebt, heb ik met teken. Vreselijk!
Dat Capelas-mapje is een goed idee!

Jolande zei

Hanny ik heb het naast de spinnen nu ook met teken hoor. Vannacht zag ik steeds als ik mijn ogen dicht deed die teek weer in Paul zitten,met die spartelende pootjes,vreselijk.

Ik hou erg van lijstjes en afvinken en met dat mapje hoef ik niet alles te onthouden of dubbel te doen.

Margriet zei

Getverderie…..ik heb zo’n hekel aan teken. Arme Paul!