dinsdag 6 juni 2017

Cyprus dag 8 Agioi Anargyroi

Vanuit Deryneia gingen we wat caches langs de kust zoeken, maar daar bleek het er heel anders uit te zien dan dat wij in ons hoofd hadden :-)
Het bleek een langgerekte strook met hotels, restaurants ensouvenirwinkels te zijn waar het hartstikke druk.
Cyprus is in Nederland en Belgie (nog) niet echt een populaire vakantie bestemming, maar inmiddels weten we dat het zo'n beetje overspoeld wordt door Engelsen en Russen en daarvan zitten er heel wat in dit toeristengebied.
Parkeren was een ramp en toen we eindelijk een plekje gevonden hadden bij Fig Tree Beach,waren we kilometers uit de buurt van de caches, niet helemaal waar want er lag er eentje op het kleine eilandje voor de kust, maar daar moest je wel waterschoenen voor hebben en die hadden we niet bij ons.
Wij gingen op een overdekt bankje zitten, aten daar onze lunch op, keken rond en waren blij dat we na een uurtje weer weggingen :-)
Omdat bijna alle toeristen op het strand in het toeristengebied waren, was op onze volgende stop, bij Agioi Anargyroi, erg rustig.
Hier stond in een hele verre uithoek een klein kapelletje met een blauw dakje, zoals je vaak in reklame voor Griekenland ziet.
Er stond een wagen waar ze drinken en ijs verkochten en ik had wel zin in een ijsje.
Ik neem bijna altijd citroenijs, nu ook, maar ze hadden ook blauw ijs (smaak tropical) en aangezien ik een grote voorstander ben van meer blauw eten hahaha, nam ik daar ook een bolletje van.
Toen ik me met het ijsje in de hand omdraaide zag ik dat het precies dezelfde kleuren waren als het kapelletje.
Als je bij het kapelletje verder doorliep kwam je bij een trap die naar een grot onder de kapel ging, the Church Cave.
En in plaats van een kale grot, zagen we daar deze Hang speler (weer eentje voor de verzameling) met een vrolijk plantje boven zijn hoofd en een windgong ernaast.
Geen idee of die van hem zijn, maar het was wel een heel onverwacht gezicht.
Hierna hebben we nog een stuk over het pad langs de kust gewandeld.
Dat liep hoog en we hadden er steeds een mooi uitzicht op de baai.

Margriet zei

Was het smurfenijsje lekker?