zondag 7 maart 2021

Lockdown dag 351

 Vandaag gingen we na de lunch naar Loonbeek om daar een paar caches te zoeken.
Tegenwoordig heeft zo'n beetje elke kerk in Belgie een Church Micro, dus ook die in Loonbeek en daar begonnen we dan.
Toen we over het oude kerkhof rondom de kerk wandelden zagen we oorlogsgedichten op de muur hangen.
Een rondje wandelen ging hier niet, het was meer een soort van ster, straat een stuk inlopen en dan weer terug om naar de volgende straat te gaan.
Zo kwamen we bij de oude watermolen.
En bij het speelbos.
Bij het zien van dit bord bedacht ik me dat ze beter hadden kunnen noteren wat wel mag, dan waren ze vast een stuk sneller klaar geweest :-)
We zij het speelbos niet ingegaan omdat daar allemaal groeptjes scouts zaten.
Er naast ligt het nieuwere kerkhof en ik was graag even naar achter gelopen om een foto te maken van de beeldengroep, maar er hing een heel groot bord dat er een mondmaskerplicht was op de begraafplaats en ik had geen zin om voor een foto mijn masker te pakken, dus heb ik alleen maar een foto vanaf het hek gemaakt.
Toen we het straatje  vanaf het speelbos/de begraafplaats weer terug liepen keken we neer op de kerk.
We wandelden nog naar het eind van een andere straat
en deden een heen en weertje een stukje het dorp uit.
Toen hadden we de 4 caches die we wilden doen gevonden en zijn we weer naar huis gegaan om daar iets lekker warms te drinken.

 

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik vraag me af of zo’n bord ook maar iets helpt!

Jolande zei

Vast wel hahaha