zaterdag 20 maart 2021

Lockdown dag 364

 Het was mooi weer, dus Paul en ik gingen erop uit om wat caches te zoeken in een buitenwijk van Waver.
We parkeerden de auto langs de weg en liepen de wijk in en aan het eind van de straat ging het gelijk al omhoog.
Het pad was redelijk steil en ik voelde mijn kuiten dan ook heel goed.
Toen ik dit gebouwtje zag dacht ik eerst dat het een oud elektriciteitshuisje was, maar dichterbij zagen we dat het een echt huisje is geweest, wat zonde om dat zo te laten vervallen.
Het uitzicht hier was heel mooi en we konden ook erg ver kijken.
Terwijl we stonden te kijken kwam er een schaap omhoog klimmen om naar ons te kijken. :-)
Het begint nu toch echt lente te worden, want in de hele wijk stond van alles in bloei en dat ziet er tegen een strak blauwe lucht toch wel heel mooi uit.

Nog een punt waar we een mooi uitzicht hadden.
We vonden een voetweg dat een tussendoortje naar beneden in de wijk was.
Langs dat pad zagen we blauwe druifjes in het wild groeien.
Beneden wandelden we verder door de wijk.
Steeds als we in Wallonië zijn valt het ons op hoeveel treurwilgen we daar zien, echt zoveel meer dan in Vlaanderen.
In deze doodlopende straat was op het eind een pleintje en daar stond een hele grote in het midden en die was ook al behoorlijk uitgelopen.
Aan het eind van deze doodlopende straat was weer een hele mooie voetweg
Ook hier maakte ik nog wat bloesem foto's.

Het was een erg mooie wijk om doorheen te wandelen en ook heerlijk rustig want we hebben bijna geen mens gezien.
Ergens halverwege stond een bankje waar we onze lunch gegeten hebben in het zonnetje en dat was gewoon heerlijk.
En dat we weer een aantal caches gevonden hebben was natuurlijk ook erg leuk, deze hobby heeft ons al op zoveel mooie plekjes gebracht!
 

 

1 opmerking:

Margriet zei

Wat zijn die bloeiende bomen toch mooi!