vrijdag 19 maart 2021

Lockdown dag 363

 Eigenlijk zou Paul vandaag vrij nemen omdat het zulk mooi weer was, maar Delhaize zou komen en gisteren kregen we door dat dat tussen 13.00 en 14.30 zou zijn, dus vrij nemen had geen zin.
Zodoende gingen Julian en ik weer aan het poetsen en na de lunch kwam Delhaize inderdaad de boodschappen brengen.
Ik had nog een keer pompoenblokjes besteld, het is op mijn kalender tenslotte nog winter :-), en omdat die helemaal geplet waren heb ik er gelijk puree van gemaakt.
Toen dat klaar was heb ik een gedeelte gebruikt om er nog een keer een pumpkinloaf van te maken.
Nu het beter weer wordt wil ik de was wel weer buiten hangen, dus ik had aan Julian gevraagd of hij de droogmolen wilde neerzetten en de draden schoonmaken, komt hij ook weer even buiten.
Toen de droogmolen binnen werd gezet was Paul vergeten een stok in het gat te steken, dus Julian kwam vragen of ik wist waar dat was.
Ongeveer wist ik het wel, maar we konden het nergens vinden.
Het was weer goed voor een poos bezig te zijn, maar uiteindelijk gaven we het op.
Julian heeft een grasallergie, maar ging toch gras maaien in de hoop dat het zo vroeg in het jaar geen probleem zou zijn, wat het gelukkig niet was.
Toen vond hij het gat en nu staat de droogmolen dus weer buiten.
In de tussentijd was het pumpkinloaf klaar en die ziet er weer heerlijk uit.
De cijfers gaan hier weer helemaal de verkeerde kant op, dus er was vanavond weer een persconferentie.
Er was gezegd dat er verstrengingen zouden komen, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ik moest ergens wel lachen om de viroloog die zei dat hij hoopte dat er nog een deel twee zou komen, wat niet kwam.
We moeten ons aan de regels houden, ja dat wisten we inmiddels al, maar je ziet overal om je heen dat mensen het gewoon niet doen...
Verder gaan de aangekondigde versoepelingen even niet door.
In de Paasvakantieen weekends mag iedereen vanaf 12 jaar in de trein alleen nog maar aan het raam zitten.
De Paaskampen mogen doorgaan in groepen van 10 i.p.v. 25.
En het reisverbod wordt opgeheven na 18 april.
Gaat vast helemaal goed komen.
 
En toen was het weer musical avond!
Ik heb een box met 6 musicals van Rogers and Hammerstein, die ga ik nu kijken en vanavond begon ik met
Die oude musicals duren best lang, maar ze zijn zo leuk.
 

Geen opmerkingen: