woensdag 24 maart 2021

Lockdown dag 368

 Ook vandaag had Paul een vrije dag en weer gingen we richting Gembloux om daar te cachen.
De auto parkeerden we bij de kerk van Bossière
op een mooi, nieuw, aangelegd pleintje.
In het bushokje was een minibieb, hoe leuk is dat, als je op de bus moet wachten kun je er even wat lezen of een boek ruilen.
Wij wandelden het dorp uit en kwamen langs deze vrolijke muurschildering bij een school.
De weg waarover wij liepen ging een heel stuk naar beneden, maar in de verte zagen we het enorm omhoog gaan, dus we waren al bang dat we een hele klim voor de boeg hadden,
maar gelukkig is er helemaal beneden in het dal een pad dat langs de vallei loopt en dat moesten wij hebben.
Gisteren had ik er al een paar gezien, langs dit pad stonden heel veel gele bosanemonen in bloei.
Ook hier zagen we een paar bomen vol met mistletoe.
Ik weet dat het een parasietplant is, maar ik vind het toch een heel mooi gezicht.
Een stuk verderop kwamen we in het gehucht Golzinne langs een muur met een heel vrolijk mozaïek.
Aan het eind van het pad was een klein pleintje, met een eveneens kleine vrijheidsboom en twee bankjes.
Hier hebben we een poosje heerlijk gezeten en broodjes gegeten.
Daarna gingen we verder, we liepen de straat uit en kwamen weer in de velden terecht.
Op een T-splitsing van twee veldwegen stond deze kapel.
Door de velden wandelden we weer richting Bossière en we konden weer eindeloos ver kijken, wat een uitzichten.
Aan het einde van de veldweg gingen we niet gelijk het dorp in, maar deden we nog een paar caches aan de buitenkant.
Een ervan ligt bij een begraafplaats die er heel nieuw uitziet. 
Toen ik gisteravond op Google keek dacht ik dat het een heliplatform was omdat het helemaal rond is, maar het bleek dus een begraafplaats te zijn.
Er was wel een mondmaskerverplichting, maar aangezien het zo ver buiten het dorp was en er niemand te zien was zijn we er toch zo even opgelopen; er waren nog niet veel mensen begraven.
En toen gingen we langzaamaan weer in de richting van het dorp.
Bij een cache stonden deze plantjes tegen een vrij schuine berm.
Ik maakte eerst even een foto met mijn gewone camera en wilde toen met de plantenapp kijken wat het was, maar omdat ik zo raar schuin stond, verloor ik mijn evenwicht en zette ik mijn hand op de grond om niet te vallen.
Alleen net op die plaats stonden brandnetels....nou dat was niet echt lekker en ik ben de plantenapp dan ook helemaal vergeten, maar ik denk dat het iets van hondsdraf is.
In het straatje net voor de kerk zagen we deze muurschildering.
Ook nu hebben we weer enorm genoten van deze omgeving, het is hier zo mooi en rustig en de paar mensen die je onderweg ziet zijn allemaal zo vriendelijk, wat een verschil toch met Vlaanderen.
Er liggen nog heel wat caches in deze omgeving, dus het is vast niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.
 
Thuisgekomen hoefde ik geen eten te koken omdat ik eergisteren een grote pan soep had gemaakt voor twee dagen en Julian bakte wafels als toetje.
Terwijl wij weg waren was er een overleg commitée geweest over verstrengingen, dus keken we naar het journaal om te weten wat er allemaal niet meer mag.
We hebben nu een Paaspauze.... maar voor ons veranderd er helemaal niets, want wij gaan gewoon door met wat we al een jaar doen/laten.
Maar ik ben wel blij dat we nog wel op andere plaatsen dan rondom de woning mogen gaan wandelen/fietsen, zodat we uitstapjes zoals vandaag kunnen blijven maken.



1 opmerking:

Margriet zei

Leuk die minibieb bij de bushalte! Inderdaad fijn dat jullie wel mogen wandelen enzo.