dinsdag 20 oktober 2020

Lockdown dag 213

 Jaren geleden besloten Jasmine en ik om over te stappen op sojamelk en toen heeft Jasmine overal pakken gekocht, zodat we konden vergelijken en beslissen welke we zouden nemen.
Het werd de sojamelk van de Aldi, die ik vooral in de havermoutpap erg lekker vind. 
Dat is dan ook het enige dat we kopen bij de Aldi en gelukkig zijn de pakker houdbaar, zodat we altijd een grote voorraad halen.
Aangezien we op dit moment bezig zijn om de voorraad weer goed aan te vullen gingen Paul en ik vanmorgen nieuwe sojamelk halen.
Het maak niet uit hoe laat we lunchen of waar Maui dan is, want du moment dat Paul brood gaat snijden komt hij uit het niets tevoorschijn en gaat hij op de hoge aanrecht liggen.
Vroeger toen Patch er nog was gaf Julian haar altijd wat kaas tussen de middag en dat vond Maui ook heel lekker, dus die wacht altijd of hij een stukje kaas krijgt.
Omdat we niet altijd kaas eten krijgt hij tegenwoordig kattensnoepjes en die wil hij helemaal niet missen :-)
Na de lunch hebben we nog een boswandeling gemaakt en paddenstoelen gezocht; we hebben er heel wat gezien.







Bij ons in de omgeving zijn op het ogenblik veel velden met witte mosterdplanten die momenteel allemaal in bloei staan.
Toen we uit het bos onze straat weer inliepen kwamen we langs zo'n veld en dat ziet er zeker met een beetje grauw weer toch wel heel vrolijk uit.
Ook kwamen we nog langs een boom waar een halve kring van paddenstoelen omheen was gegroeid.
's Middags ben ik bezig geweest met een kleine kastanje pompoen.
Ik had hem nog maar net uit de garage gehaald en in de keuken neergezet of de Halloweenkat kwam hem inspecteren :-)
En van die pompoen heb ik heerlijke pompoenpuree gemaakt.


1 opmerking: