woensdag 28 oktober 2020

Lockdown dag 221

De coronamaatregelen beginnen steeds meer op een soap te lijken.
De Vlaamse regering heeft dus  gisteren maatregelen afgekondigd die vrijdag ingaan,
Federaal kwam 's ochtends samen met de deelstaten om de besluiten in een ministerieel bestand te gieten dat vrijdag ingaat.
Veel burgemeesters willen daar niet op wachten en laten alles vandaag ingaan, waardoor er door het hele land op allerlei plaatsen andere regels gelden. 
Vrijdag zou federaal weer bij elkaar komen om nieuwe maatregelen te bespreken.
Intussen lopen ziekenhuizen vol en stevenen we af op toestanden zoals in Italie aan het begin van de lockdown en heeft Belgie de slechtste cijfers van Europa.
's Avonds  kwam dan eindelijk Alexander de Croo vertellen dat de maatregelen om middernacht in zouden gaan.
Dit land heeft veel en veel te veel kapiteins die het schip proberen te besturen.
 
Gelukkig was er ook iets leuks vandaag.
The Show Must Go On had voor het eerst een matinee voorstelling  en dat was van
Nog niet zo lang geleden heb ik het boek herlezen dus alles zat nog vers in mijn hoofd.
De musical kende ik niet en ik was heel benieuwd, nou het was hartstikke mooi gemaakt, zo vrolijk en kleurrijk: heerlijk om naar te kijken, zeker in deze dagen.

1 opmerking:

Margriet zei

Ze maken er wel een potje van!
Dat lijkt me een leuke musical! Wist niet eens dat die bestond!