vrijdag 6 november 2020

Lockdown dag 230

 Paul had vanmiddag twee online besprekingen, maar voor het zover was zijn we eerst een fijne lange boswandeling gaan maken.
Deze keer liepen we via het begin van de straat en daar zagen we deze korf vol met bladeren staan.
Ik heb al eerder van deze korven zien staan in de omgeving, maar nog nooit een in onze straat.
Zo'n mand met herfstbladeren vind ik een prachtig gezicht, maar ik krijg enorm de neiging om handenvol te pakken en in de lucht te gooien :-) maar ik heb me weten te bedwingen.
Ik het bos lagen enorm veel bladeren op de grond, af en toe kon je bijna niet meer zien waar het pad was.
De vorige keer dat we hier liepen zaten er nog bladeren in alle kleuren aan deze bomen, na de harde wind van vorige week waren ze nu helemaal kaal.
En door de bijna kale bomen kun je nu een heel stuk verder kijken en lijkt het bos veel lichter.
Deze boom is waarschijnlijk ook omgevallen tijdens de harde wind, hij lag dwars over het pad en we moesten eroverheen klimmen.
En natuurlijk speurden we naar paddenstoelen
en daar hebben we er heel wat van gevonden, hele, maar ook best veel die kapot waren.


Het was voor het eerst dat we een aantal koraalzwammen zagen.
En paarse paddenstoelen hebben we ook nog niet eerder aan deze kant van het bos gezien.

Maar het allerleukste vond ik natuurlijk dat Paul een vliegenzwam ontdekte.
We hebben er ooit eentje gezien aan de andere kant van het bos, kilometers hier vandaan en dit was de eerste keer dat we er eentje zo dichtbij huis zagen.


's Avond was het weer vlieger- en musicalavond en ik keek naar
Dit is voor het eerst sinds hele lange tijd dat een musical totaal geen emotie bij me oproept.
Ik had steeds zoiets van het zal nog wel komen, maar het kwam niet.
Het enige dat me aansprak waren de teksten van Tim Rice, maar voor de rest vond ik er niets aan, maar ik blijf het fantastisch vinden dat we elke week een show te zien krijgen en je kunt nu eenmaal niet alles mooi vinden (daarom kijk ik ook niet naar de Shakespeares shows op maandagavond lol)
Na de musical heb ik de finale van The Masked Singer gekeken en dat was wel een hele leuke show; jammer dat dit seizoen afgelopen is, maar er komt een tweede seizoen!

4 opmerkingen:

Margriet zei

Wat leuk, een echte vliegenzwam vlakbij! En die paarse paddenstoel is prachtig.

Jolande zei

En nu wil ik graag een keer een kopergroenzwam zien :-)

Bertiebo zei

Waarom ziet iedereen altijd vliegenzwammen en ik nooit?

Jolande zei

Ach bertie het heeft 17 jaar geduurd voordat ik er hier in het bos eentje zag, dus de moed niet opgeven :-)