zondag 22 november 2020

Lockdown dag 246

 Een week of wat geleden hebben we bij de Hema dingen voor 5 december besteld en ik bedacht opeens dat die doos nog in de garage stond.
Ik haalde hem naar binnen en haalde de inhoud eruit en toen de doos leeg was werd hij gelijk ingepikt door Maui :-)
We gaan dit jaar Sinterklaasavond gewoon met z'n drietjes vieren, maar omdat we niet zo vlot waren met de verlanglijstjes, moest er nog het een en het ander besteld worden, dat was een klusje voor vandaag.
Alles moet online besteld kunnen worden, maar niet alles wordt in Belgie geleverd, dus het kost allemaal extra tijd.
De Belgische Post wist nog niet dat het dit jaar Black Friday en Sinterklaas zou zijn en die kunnen het niet meer aan en daarom rekenen ze de handelaars nu een euro per pakje meer aan en loop je als ontvanger de kans dat je je pakje op moet gaan halen in een Decathlon filiaal...daar is heel veel over te doen op het moment.
Het is natuurlijk uitgesloten dat we pakjes op gaan halen, dus we hebben zoveel mogelijk via Bol besteld.
 
Het was ook weer eens tijd om kappertje te spelen :-)
Eerst knipte ik Julian en dat ging heel vlot en ik dacht dat Paul wel in een kwartiertje geknipt zou zijn, maar dat liep even anders.
De tondeuse had niet echt veel zin meer en het leek wel of ik elk haartje apart rechtop moest houden voor het afgeknipt werd.
Ook al is hij nu thuis en ziet, behalve Julian en ik, niemand hem, hij kon niet zo blijven lopen tot we een nieuwe tondeuse hebben, omdat hij een video moest inspreken :-)
Nou dat is toen een werkje van geduld geworden, maar na een hele poos zag het er acceptabel uit.
 's Avonds is Paul bezig geweest met het opnemen van de videoboodschap voor de crematie van zijn moeder.
Ik wilde er een foto van maken, zocht het hele huis af naar mijn camera, maar kon het ding nergens vinden, nee logisch, want daar werd de videoboodschap mee opgenomen hahaha
Het ging niet echt vlot, dus ik besloot om dan maar te helpen.
Ik achter de camera en netjes vingers omhoog om af te tellen tot wanneer ik de knop in zou duwen, kreeg Paul daar de slappe lach van...
Julian ging helpen, maar die vond het leuk om gekke bekken te trekken, dus dat schoot ook niet op.
In het filmpje keek Paul overal naar toe behalve in de camera en dat zag er heel raar uit, dus ben ik maar weer achter de camera gaan zitten kijken en na nog drie pogingen zag het er wel goed uit.
Inmiddels was het al 1.00 uur geworden, dus lagen we weer erg laat in bed.
 


1 opmerking:

Margriet zei

Dat was dus een hele operatie om de speech goed op film te krijgen!