woensdag 18 november 2020

Lockdown dag 242

 Katmandu was  vandaag weer van de afdeling werkverschaffing...
Ik was weer te laat naar zijn zin met het verschonen van de kattenbak en dat werd gelijk afgestraft met een nat geplast mandje, dus kon ik gelijk aan het wassen en poetsen.
Julian was vergeten om gisteravond de keukenrol op te ruimen  en die vonden we dan ook terug rondom de eettafel, helemaal in stukken gescheurd, we hadden beter vandaag de keuken kunnen doen i.p.v. morgen.
Na het avondeten gingen Paul en Julian de vaat doen en zat ik even in de computerkamer en opeens leek het alsof het plafond naar beneden kwam...
De computerkamer ligt precies onder Deux en daar hoorde ik het een na het ander op de grond vallen en ik wist gelijk al dat het wel iets van mijn poppenhuizen zou zijn.
Julian had tijdens het eten de deur naar Deux open gelaten dus vond Mandu het wel leuk om  over de kasten te rennen en zo mijn kijkkastjes naar beneden te gooien.
Dit is een stukje van de ravage; overal lag glas met miniaturen ertussen.
Door het glas was het heel lastig om ergens bij te komen, dus zijn we heel voorzichtig aan het opruimen gegaan.
Er was van alles en nog wat kapot, maar daar kijk ik morgen wel naar als er daglicht is.
Arme Maui, die altijd alleen maar braaf op een kleedje of in een mandje ligt als Julian op die kamer zit, was zich helemaal suf geschrokken kwam heel aarzelend weer kijken toen Julian er weer zat.
Hij heeft er een filmpje van gemaakt en dat was toch zo schattig om te zien. 
Het zwarte mormel heeft zich de hele avond niet laten zien :-)



2 opmerkingen:

Margriet zei

Ooooh, stoute Mandu! Ik hoop dat er niet veel onherstelbaar kapot is, dat zou wel jammer zijn.

Jolande zei

He geluk was met me, want eigenlijk heb ik alles kunnen herstellen, dus daar was ik wel erg blij om.
Nu alleen nog glasplaatjes zoeken, die zullen wel ergens op zolder liggen.