woensdag 25 november 2020

Lockdown dag 249

 Dit jaar hebben we op het nieuws verschillende keren mensen gezien die een uitvaart online moesten volgen en vandaag keek Paul op die manier naar de uitvaart van zijn moeder.
Julian en ik gingen poetsen, maar ik maakte wel even een foto toen Paul naar zijn eigen speech zat te kijken :-)
Na de lunch gingen  we weer wandelen, nu in het ChartreuZENbos in Dutsel.
Aan het begin is een parkeerplaats en toen we uit de auto stapten zagen deze aparte boog als ingang naar het bos.
We hebben de 'gebruiksaanwijzing' van het bos staan lezen en vonden vooral nummer 4 erg leuk.
Ik moest direct denken aan het lied "Nothing" uit A Chorus Line :-)
Dit soort dingen zijn aan ons niet besteed, we zijn er waarschijnlijk te nuchter voor.
Wat wel aan mij besteed is, is een labyrinth en dat kwamen we tegen toen we nog geen 3 minuten aan het wandelen waren.
Ik vond het schitterend gemaakt van al die grote ruwe stenen en heb het natuurlijk gelopen.
En hoe je er ook liep het uitzicht was steeds heel mooi.
De labcache die we hier wandelden ging via de aangegeven route, de bordjes waren duidelijk te vinden en erg mooi.
Hier en daar stonden paaltjes met daarop bij welk "Energie oplaadpunt" je nu stond.
Dit was het Bosbed, misschien dat je daar tussen de bomen moet gaan liggen?
In het bos was best een aardig hoogteverschil.
Onderaan de heuvel was het oplaadpunt "Yoga" niet gehinderd door enige kennis daarvan ben ik daar in een houding gaan staan die ik wel yoga-achtig vond :-)
Hier en daar stonden ook borden met gedichten en dat is ook al niet aan ons besteed.
Wat is gekreuzel? Google kan het me niet vertellen en denkt dat het geneuzel moet zijn en eigenlijk vind ik dat ook wel lol
De waterplek achter het gedicht vonden we dan wel weer mooi, vooral met al stukken boom eromheen waarop je even kunt gaan zitten.
Het pad ging nu de heuvel op en vanaf daar keken we van bovenaf op het waterplekje.
Aan de rand van de heuvel was een hek gemaakt, wel handig want als je hier zou vallen is het toch best een eind naar beneden.
We zagen nog wat elfenbankjes
en een hele lange, omgevallen boom, die hier nu als een soort kunstwerk ligt.
De tekst die erin gegraveerd was sprak me wel aan.
Deze boom was verste punt van deze luswandeling.
Op de terugweg konden we op sommige punten heel ver kijken.
Dit pad liep parallel met het pad waarover we op de heenweg gelopen hadden, alleen lag dit een stuk hoger en zag je het benedenpad niet, waardoor alles er weer heel anders uitzag. Ze hebben dit echt heel erg mooi aangelegd.
In deze boom zaten nog heel veel kleine gele appeltjes en met de zon erop zag dat er heel vrolijk uit, net een soort kerstballen.
Bij het punt waar de paden bij elkaar komen stond een, uit een oude boom, gemaakt kunstwerk, wat wij op een ijsje vonden lijken.
Weer terug bij de auto zagen we dit roodborstje op het hek zitten, hij was helemaal niet bang en bleef rustig zitten terwijl ik een foto maakte.
Ook dit was weer een prachtig stukje natuur dat we zonder geocaching nooit ontdekt hadden, we hebben echt genoten van deze wandeling met alle leuke dingen die we onderweg tegenkwamen.
 
Vlak na de livestream van de crematie zaten Paul en ik even te praten en terwijl ik naar hem keek zag ik achter hem op zijn scherm allemaal stippen verschijnen...en niet lang daarna hield de boel ermee op.
Paul dacht dat het de videokaart zou zijn en gisteravond ik hij dan bezig geweest om met een oude kaart te testen of dat inderdaad zo was.
Hij gaat binnenkort een nieuwe pc bouwen, maar er is een wachttijd voor de onderdelen, dus om nu nog een nieuwe videokaart te bestellen heeft niet zoveel zin, maar gelukkig heeft hij het een en het ander nog liggen en heeft hij zijn pc weer aan het werk gekregen.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Toch akelig dat het op het moment zo moet met een uitvaart.
Misschien wat zweverig, maar het wel een leuk bos!

Margriet zei

Oh, en dat roodborstje is leuk! Hier in onze tuin hebben we ook al eens eentje gehad die helemaal niet schuw was!

Jolande zei

Ach het was wel makkelijk zo.
Hij had wel kunnen gaan, we mogen hier noodzakelijke verplaatsingen maken en dit valt wel in die groep, maar zijn moeder is overleden aan corona, zus heeft er de hele tijd bijgezeten, dus dat zou hier in Belgie een hoog risico contact zijn.
Dan waren een kleinzoon en een aangetrouwde kleinzoon positief getest, Niet te volgen hoe het in Nederland allemaal kan en mag, Paul vond het wel prima om thuis te blijven en het zo te doen.