woensdag 23 februari 2022

Kringloop aankopen

 Gisteren hadden we bij de tweede kringloopwinkel twee dingen gezien waarvan we het idee hadden dat ze wel leuk onder de trap zouden kunnen staan, want daar is het nu nog zo kaal.
We hebben ze opgemeten en thuis gekeken of ze zouden passen en nog een nachtje te slapen over welke we nu zouden willen kopen.
Maar voordat we vandaag terug zouden gaan, wilde ik eerst even langs de andere kringloopwinkel in Ponta Delgada, waar we nog niet geweest waren.
We zijn hier zo vaak voorbij gelopen, maar het is ons nooit opgevallen dat hier een kringloopwinkel zit en zelfs nu moesten we drie keer goed kijken, want het staat nergens aangegeven.
Dit was meer een kringloopwinkel zoals wij die kennen, alhoewel de prijzen heel hoog zijn.
Ze hebben hier Engelse pockets, die oud en versleten zijn en daar moet je dan 5 euro voor betalen; veel, maar toch fijn om te weten voor als ik door mijn voorraad heen zou zijn.
Het enige dat ik hier kocht was een boekje van Assepoester in het Portugees, daar kan ik toch al wel wat van lezen :-)
Vervolgens gingen we weer naar Azores Parque, naar de andere kringeloopwinkel.
Daar brengen mensen spullen naar toe die ze willen verkopen en de eigenaresse krijgt bij verkoop dan een percentage van de opbrengst.
Ik had wat op de FB pagina zitten kijken en boekensteunen gezien die me leuk leken als decoratie op de planken, dus terwijl Paul onze aankoop in de auto ging zetten, ging ik nog even rondkijken of ik ze kon vinden.
Ze waren er nog en in het echt vonden we ze ook erg leuk, dus die staan nu bij ons in huis :-)
Net als het rotan telefoonbankje waarvoor we vandaag terug gingen.
Wij vonden het erg apart en het staat leuk onder de trap.
Nu moeten we het alleen nog wat aankleden want zo is het nog een beetje kaal.
 

2 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een leuke spullen! Schattig bankje.

Bertiebo zei

Na alle bouwperikelen: leuk om zo met de aankleding bezig te zijn