dinsdag 22 februari 2022

Kringlopen

 Een van de ruitenwissers was kapot gegaan en daarom zijn we vanmiddag naar de garage in Ponta Delgada gegaan om die te vervangen.
Toen we toch aan de andere kant van het eiland waren wilde ik wel even bij de kringloopwinkel kijken waar we vorige week wel in de buurt waren, maar geen tijd voor hadden.
Het was even zoeken en het was dat er een bord op de muur hing, anders hadden we nooit gedacht dat het hier zou zijn.
Het deed me denken aan de Belgische braderieën, dat ook meer 'antiek' is dan een echte kringloopwinkel zoals we die in Nederland gewend waren.
Dacht ik dat de prijzen in Belgie al hoog waren, nou het kan dus nog hoger :-)
We hadden bijna de hele winkel al gezien toen ik deze staande globe tegenkwam.
Al járen kijk ik of ik er een kan vinden, maar behalve  in miniatuur heb ik ze nog nooit in het echt gezien.
Het was een prachtig exemplaar, die wilden we graag hebben, maar er zat geen prijs op, dus ging Paul vragen wat het moest kosten: niet te koop...
Het meisje achter de kassa vertelde dat er een heleboel voorwerpen staan die de eigenaar niet wil verkopen; echt niet te filmen zoiets, wat stom.
Enfin, wij reden via Homa, waar we nog wat dingen moesten kopen, terug over het industrie terrein en ik meende me te herinneren, dat daar ook een tweedehands winkel was, die had ik uit een ooghoek gezien toen we spotjes moesten gaan kopen.
We reden er even langs en inderdaad het was er ook een.
En niet te geloven, maar ook hier stond een staande globe; alleen was deze maar half en de bovenste helft was er niet meer.
Zo zie je ze nooit en dan zie je er een die niet te koop is en een die half is: ongelofelijk.
Het enige waar ik me thuis kwam was een boek om een journal van te maken en deze blauwe vaas.
We zijn weer een ervaring rijker, want nu weten hoe de kringloopwinkels op dit eiland eruit zien :-)

 

1 opmerking:

Margriet zei

Wat jammer van die globe! Maar waarschijnlijk was hij toch onbetaalbaar geweest. Blauwe vaasje is mooi.