maandag 14 februari 2022

We klussen verder

 Vanmorgen zijn we begonnen met het inrichten van de keuken.
Eerst heb ik alle spullen die bij elkaar horen bij elkaar neergezet op de tafel, het bureau en de aanrecht.
Gisteren hadden we de vaatwasser al een paar keer laten draaien, nu had ik nog heel wat spullen die met de hand afgewassen moesten worden, dus dat heb ik eerst gedaan.
Daarna heeft Paul de keuken ingeruimd (als ik het doe hebben we drie keukens nodig :-) 
En toen zag het er ineens heel erg opgeruimd uit.
De broodbakmachine staat klaar om gebruikt te gaan worden, ik heb al meel en gist gekocht.
Ook het koffiezetapparaat is uitgepakt, koffiebonen zijn ook gekocht, dus eens kijken of we morgen koffie kunnen maken.
De vaatwasser is enorm stil, je hoort hem helemaal niet en gisteren hadden we ons af lopen vragen wanneer hij nou klaar zou zijn.
Toen alle uitgepakte dozen weg waren haalde Paul de stofzuiger even door de bovenverdieping en toen zag hij een lichtje op de vloer.
Nu herinnerde we ons ook weer dat als de machine draait dat er een lichtje op de vloer schijnt; het was ook alweer zo lang geleden dat we de machine uitgezocht hebben.
Jassen en schoenen slingeren overal in het huis, dus hoog tijd om het halmeubel in elkaar te gaan zetten.
Dat viel nog niet mee....
Paul is heel lang bezig geweest met de verticale pilaren goed te zetten.
Ik kon niet steeds helpen, dus op die momenten ging ik weer andere dingen in elkaar zetten, zoals dit plantentafeltje, dat onder de trap komt te staan, maar daar staat nu nog even de droogtrommel.
Ook knutselde in een van de vier nachtkastjes in elkaar.
Op zondagavond is het vaak druk op de food plaza en daarom hadden we gisteren toen we boodschappen deden diepvriesmaaltijden meegenomen.
En daarvoor hoefden we natuurlijk niet naar het huurhuis, we hebben de magnetron uitgetest en voor de eerste keer warm gegeten in ons huis.
We hebben een familiegroep en elke avond maken we allemaal foto's van wat we eten, dat ben ik dus even aan het doen.
Na het eten zijn we verder gegaan met het halmeubel en dat is af!
Het lijkt wel voor dat hoekje gemaakt.
Ik heb het ontworpen met de Ikea planner en ben heel tevreden over hoe het er in het echt uitziet.
Nu kunnen we tenminste onze jassen ophangen en schoenen opruimen.
Tenslotte hebben we een begin gemaakt met de bedbank in de logeerkamer, we zijn gekomen tot de stap waar de matras en een kussen 72 uur moeten liggen om in vorm te komen.
Daar gaan we van de week mee verder, morgen gaan we kijken of we ons waterbed in elkaar kunnen zetten.

Geen opmerkingen: