zaterdag 4 juli 2020

Lockdown dag 105

Nu het zomervakantie is hebben ze met de vrijdagavond vliegerclub bedacht om met kleine vliegtuigjes door IJsland te gaan vliegen en daarom ging Paul vandaag aan het werk in zijn cockpit om ervoor te zorgen dat het programma voor een Cessna zou werken.
Ik had me voorgenomen om vandaag lekker te gaan knutselen, maar dat liep even anders.
Eerst moest ik de foto's van gisteren nog uitzoeken en cache logjes maken.
Het was inmiddels lunchtijd en omdat ik nog wat wortels en 2 puntpaptika's over had heb ik daar samen met wat rode linzen een heerlijke soep van gemaakt.
 Na het eten ging ik heel even buiten kijken hoe het met de rode bessen was, nou die struik hing vol.
Ik dacht als ik nu niet ga plukken zijn ze straks allemaal slecht of opgegeten door de vogels, dus heb ik een bak gehaald en ben aan het plukken gegaan.
Gelukkig kwam Paul daarmee helpen en samen zijn we best lang bezig geweest, maar toen hadden we ook best veel bessen.
 Julian kwam me helpen met rissen en schoonmaken, dat scheelde ook weer, maar ook dit duurde een hele poos.
Toen alles klaar was hadden we 1250 gram alleen maar besjes!
 Nou en daar heb ik toen gelijk maar jam van gemaakt :-)
 Ik had niet eens potjes genoeg, maar gelukkig had ik nog 2 glazen schaaltjes en daar paste het laatste beetje in.
 Ik was toch bezig dus ben ik gelijk doorgegaan met het voorbereiden van maisbrood voor het avondeten en heb ik ook de sla maar alvast gesneden en gewassen.
Toen bedacht ik dat voordat ik het maisbrood in de oven zou doen ik eerst wel een cake zou kunnen bakken, dus hup verder met beslag daarvoor.
Paul kwam binnen, keek eens rond en ik zei BOEM, ja hij had ook al gedacht dat de keuken ontploft was lol (en dan werk ik nog vrij netjes want ik ruim zoveel mogelijk altijd gelijk op)
 Maar al dat werk had wel een mooi resultaat, want het maisbrood is ook weer prima gelukt en smaakte lekker.
 En vanavond hadden we weer een heerlijke plak versgebakken cake bij de thee.
Ik was gewoon moe van al dat bakken :-)
Vanavond heb ik dan uiteindelijk toch een poosje zitten knutselen.

5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Pfff een hele dag aan de kook en de bak. Ik moet er niet aan denken.

Jolande zei

Dat zou ik ook niet dagelijks willen doen hoor, maar op zich hou ik wel erg van koken, dus een straf is het niet.

Margriet zei

O jee, de rode bessen....helemaal vergeten! Hier hangen ze nog aan de struik.

Jolande zei

Nou daar zou ik dan maar gauw wat van gaan plukken voordat de vogels ze opeten.

Margriet zei

Meteen gedaan! Ik lust ze niet, maar André vind ze wel erg lekker (normaliter wel in elk geval, nu smaakt hem niks!)