zaterdag 11 juli 2020

Lockdown dag 112

Ik had wat hobby materialen besteld in Nederland en dat kwam vandaag aan.
Dat kon natuurlijk niet gewassen worden :-) maar ik maakte het pakje open met handschoenen aan en kiepte de inhoud op de tuintafel.
 De spullen hebben al tig dagen in een verpakte doos gezeten, dus daar kon ik wel gelijk mee aan de slag :-)
 In de tuin groeit het onkruid harder dan het weggehaald kan worden, maar het ziet er soms best vrolijk uit.
Ik heb de app er weer bijgehaald en dit blijkt streepzaad te zijn
 en dit moederkruid.
 Vorig jaar hebben we hortensia's gekocht, maar drie ervan waren nog niet in de tuin gezet. Een ervan is doodgegaan en de andere twee heeft Paul nu in de bak achter de waskamer gezet.
 In de tuin zitten 3 waterputten. Een onder het zwembad, maar die is dichtgegooid en dan nog een in de voortuin en een in de bak waar de hortensia's in gepland zijn.
Nu het water steeds zo schaars is heeft Paul het stuk waar het deksel moest zitten open gegraven, maar dat kon er niet helemaal uit zonder de rand van stenen af te moeten breken.
Het deksel kon wel een beetje omhoog en toen hij er een lange stok in stak leek het toch dat er zo'n anderhalve meter water in moest staan, want hij kon de bodem niet raken.
 Nu moeten we eens kijken of er manieren zijn om die put te kunnen gebruiken zonder dat we daarvoor dat stuk tuin open moeten laten liggen en er met emmertjes aan een touw water uit moeten halen.
 Omdat we morgen een dagje weggaan werd er vanmiddag alvast brood gebakken.
Ik weeg altijd het gist en meel af en doe er dan suiker, zout en wat boter bij, Paul doet er water bij en zet het apparaat aan.
Dus vanmiddag gaf ik hem het blik en ging verder met waar ik mee bezig was.
Na een paar uur rook ik een branderige lucht, bij het apparaat was niets te zien, maar ik vond het wel vreemd.
Een minuut voordat de tijd om was zei Paul dat hij er geen water bij had gedaan....dat krijg je ervan als je met je hoofd bij waterputten zit :-)
Toen het deksel open ging zag het er zo uit
Vanavond doen we dus een nieuwe poging, deze keer met water erbij.
Ik had dan wel weer water, in een sprayflesje op mijn tafel, maar dat was niet goed dichtgedraaid en viel om...ook fijn.
Gelukkig dat  ik net mijn journal weggelegd had, want er zit toch veel water in zo'n klein flesje, alles was nat.
En vandaag hebben we veel foto's gekeken van de verhuizing van Jasmine en het nieuwe, nu ingerichte appartement.

2 opmerkingen:

Margriet zei

O jee, dus toch weer een keertje een mislukt brood ;-j
Handig die waterput, Paul verzint er vast wel wat op!

Jolande zei

Daarna hebben we er nog eentje gebakken, nu met water erbij en dat maakt een wereld van verschil hahaha.
Eer is hier in Belgie iets van de overheid geloof ik en die houden zich met dit soort dingen bezig dus heeft Paul daar een mail naar toe gestuurd kijken of die wat weten.