dinsdag 7 juli 2020

Lockdown dag 108

Maandag is wasdag, dinsdag is tegenwoordig boodschappen wasdag :-)
 Vandaag hadden we veel boodschappen die gewoon een paar dagen in de garage kunnen blijven en dan halen we ze tegen het weekend naar binnen.
De rest van de dag hoefde er verder niets, Paul werkte, Julian zat boven en ik heb fijn aan mijn Assepoester journal zitten werken.
Ik moest natuurlijk nog wel iets van eten op tafel zien te krijgen en aangezien ik nog 2 courgettes had liggen die op moesten heb ik daar samen met fetakaas een hartige taart van gemaakt.
Paul en ik vonden hem erg lekker, Julian, die bijna alles lust, vond het niet echt geweldig.
Vorig jaar hebben we blauwe hortensia's in de bak in de zij-tuin geplant en ik was erg benieuwd of ze blauw zouden blijven: niet dus.
Ergens had ik het wel verwacht, want die achter het huis staat is roze geworden en dat heeft met de zuurgraad van de grond te maken.
Die in de bak neigen meer naar paars, dus dat wordt in het najaar speciale mest erbij, want ik wil ze toch wel graag blauw houden.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Ik heb hier 2 hortensia’s naast elkaar, eentje blijft blauw, de andere is paars!

Jolande zei

Paars vind ik ook nog wel mooi, maar die roze wil ik graag weer blauw hebben. We hebben nu 2 blauw erbij gezet, ben ik benieuwd wat die gaan doen.
Dan hebben jullie vast grond op het randje van een zuurgraad :-)

Margriet zei

Roze vind ik wel mooi, maar niet in mijn tuin!