maandag 20 juli 2020

Lockdown dag 121

Vandaag was het weer wassen en andere dingen doen en dan denk je aan het eind van de dag wat heb ik nou eigenlijk gedaan.
Tijdens het heen en weer lopen naar de droogmolen viel me ineens op de dat blaadjes van de hortensiabol wel enorm groot waren.
 En daar is de jam weer lol
Gisteren hadden we een bakje aardbeien, maar de helft was al redelijk tot moes, Paul wilde ze weggooien, maar ik zei dat ik er wel jam van ging maken.
Ze waren nog niet rot of beschimmeld, want dan kan dat niet meer, maar ik kon er nu precies een potje jam van koken en zo heb ik ze gered van het groenbakje.
Tussen de middag heb ik er een boterham mee gegeten en het smaakte heerlijk.
Van overgebleven groente maak ik vaak soep, maar Paul vraagt nu of ik er ook jam van ga maken, de grapjurk :-)
Vanavond heb ik van mijn favoriete fruit, bosbessen, ook jam gemaakt, ik ben nu officieel verslaafd aan het maken van jam :-)

4 opmerkingen:

Margriet zei

Ik eet bessen liever zo op! De wijnbessen zijn rijp en oh, wat zijn ze toch heerlijk!

Judy zei

Groentejam, wie weet hoe lekker dat is. :)

trompke zei

Ik maak en eet helaas geen jam (meer), maar wel die heerlijke wijnbessen!

Jolande zei

Inderdaad Judy, wie weet hoe lekker, maar ik denk dat ik het toch bij soep hou wat groenten betreft.