vrijdag 31 juli 2020

Lockdown dag 132

Delhaize zou vandaag vroeg komen, dus ik was vroeg opgestaan zodat ik voor het boodschappen wassen kon ontbijten.
Ze hadden een perfecte timing, want precies na het ontbijt stond de wagen op de oprit en konden we nog voor de ergste hitte begon de boel wassen en opruimen.
Ik wist natuurlijk niet dat we gisteren zoveel bramen zouden plukken en had bij het bestellen van de boodschappen extra fruit gekocht om jam te maken, dus heb ik eerst aardbeien en daarna bosbessen tot jam staan koken, van elk hebben we nu twee potjes.
Daarna hebben Julian en ik nog beneden gepoetst, alle rolluiken en screens waren dicht dus in huis viel de warmte heel goed mee, maar o wee als je een voet buiten de deur zette.
De tafel in mijn kamer was inmiddels weer helemaal dicht geslibd, dat gaat  helemaal vanzelf als ik niet oplet :-)
Dus ben ik daar maar weer eens aan het opruimen gegaan, net als boven op de laden kastjes waar het ook helemaal vol lag.
 Onze architect had iets van 160 foto's van 2 bouwbedrijven opgestuurd, Paul had die gisteravond al bekeken en ik moest ze vandaag bekijken om te beslissen of we die twee bedrijven offertes willen laten maken voor ons huis.
De vloeren beneden moesten ook nog gedweild worden, maar die waren heerlijk snel droog en toen kon ik in de keuken fruitsalade maken, lekker gezond
 en mooi tegenwicht voor de friet die we vanavond gegeten hebben, want ik had geen puf om te gaan staan koken.
En vanavond heb ik Enchanted gekeken, niet echt een musical, maar gewoon een heerlijk sprookje met een paar liedjes erin en een hele leuke cast.

1 opmerking:

Margriet zei

Die fruitsalade ziet er lekker uit.