donderdag 9 juli 2020

Lockdown dag 110

Vandaag was zo'n dag dat er steeds iets moest en ertussen dan een half uurtje of een kwartier zat.
Ik ben zo iemand die graag achter elkaar doorgaat met iets en anders ga zitten wachten, maar ik heb nu in al die stukjes tijd een begin gemaakt aan de hele waslijst prompts die ik nog met maken.
Inmiddels zijn we weer in ons oude ritme hervallen en bewegen we te weinig (alhoewel ik hier in huis best wel beweeg met al dat poetsen) dus vanavond zijn we een stukje gaan lopen en daarbij hebben we onze bloemenkennis weer enorm verrijkt.
Het begon al in onze eigen voortuin, daar zag ik een aangewaaid blauw klokje en de app vertelde me dat het een weideklokje is.
 Het korenveld, twee huizen verderop, zal vandaag of morgen wel geoogst worden
 de aren hangen al helemaal naar beneden.
 Op een veldje in de straat achter ons zagen we een aantal kaardebollen, alleen deze had een paarse krans.
 Het mais achter ons huis is inmiddels al zo hoog dat we alleen nog maar een stukje van het dak kunnen zien.
 En toen kwamen we bij een veldje waar heel wat van deze grote bloemen stonden.
Het zijn ruige rudbeckia's
 en behalve de variant hierboven stonden er ook gele.
 Dit is een middelste teunisbloem
 En deze herkenden we, een vlinderstruik, ook gewoon in het veld.
Het was fijn even een frisse neus te halen en zoveel mooie bloemen te zien.
Daarna hebben we nog een poos met Jasmine gebeld, die heeft toch nog heel veel (goede) raad nodig bij haar verhuizing :-)

2 opmerkingen:

Margriet zei

Mooie bloemen! En het is toch wel erg leuk dat je nu ook weet hoe ze heten.

Jolande zei

Ja ik vind die app echt een uitkomst. Vroeger probeerde ik het online wel op te zoeken, maar dat lukte toch vaak niet.