dinsdag 28 juli 2020

Lockdown dag 128

Vandaag kwam de nationale veiligheidsraad weer bij elkaar en zijn er weer een aantal maatregelen genomen.

Mocht je eerst per persoon 15 mensen per week zien en de week daarna weer 15 andere mensen, nu zijn ze erachter gekomen dat het virus zo vrij spel heeft gekregen en nu gaan we terug naar 5 mensen per gezin en die 5 mensen mogen dan ook geen andere mensen meer zien.
Funshoppen wordt weer runshoppen: met 1 persoon en maximaal 30 minuten.
Het aantal toeschouwers bij evenementen wordt gehalveerd van 400 naar 200 buiten en van 200 naar 100 binnen.
Trouwfeesten en dergelijke mogen nog maar met 10 personen.
Er moet weer zoveel mogelijk thuis gewerkt worden.
Voor ons als gezin veranderd er dus niets.

Ik had vandaag ineens dringend behoefte aan gehaakte bloemetjes, dus heb ik mijn haaknaald opgezocht, die inmiddels wat roestig is geworden.
Ook wist ik niet hoe ik een simpel bloemetje moest haken, maar gelukkig is er YouTube.
Eerst heb ik een paar gekleurde gemaakt en daarna witte.
Eigenlijk zou ik een dunnere haaknaald moeten hebben, maar ik heb alleen een nummer 3 dus daar moest ik het maar mee doen en ze zijn best goed gelukt.
 Vanavond heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens een dvd op de tv gekeken.
Ik had de serie Roots besteld en daar heb ik de eerste 2 delen van gekeken.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Die regel dat je 15 personen mag zien en een week later weer 15 anderen vind ik ook wel een rare regel. Klinkt meer als “hoe kan ik een virus zo goed mogelijk verspreiden”! Ik hoop dat ze de opgang van het virus weer kunnen tegengaan met de nieuwe regels.
Mooie bloemetjes!

Jolande zei

Dat zag bijna iedereen en de virologen waren er ook totaal niet happy mee, maar ja politiek he.
Er moet nog steeds, meer dan een jaar na de verkiezingen een regering gevormd worden en als dat niet lukt dreigen er nieuwe verkiezingen en dat speelt allemaal mee.
De Vlaamse minister van Volksgezondheid (1 van de 9 in dit land) heeft grandioze blunders gemaakt met vele doden in de woonzorgcentra tot gevolg, normaal zou zo iemand al lang weg moeten, maar als de partners van de Vlaamse regering daar ook voor stemmen is gelijk die regering ook om zeep, dus blijft hij steun krijgen en mag hij blijven.
Apenland hier.

Bertiebo zei

Toch wordt er wat besloten. Hier wordt alleen maar overlegd! Maar je bloemetjes zijn super!

trompke zei

Ja, het virus is nog niet weg. Oppassen geblazen... Hier doen de meeste mensen alsof het al weg is. Ik denk dat we in Nederland ook nog wel weer strengere maatregelen krijgen.
Mooie bloemetjes inderdaad.