woensdag 15 juli 2020

Lockdown dag 116

Als ik 's ochtends beneden kom geef ik altijd eerst Maui en Mandu eten en drinken en doe ik de kattenbak.
Als je om wat voor reden de kattenbak vergeet of te laat bent naar de zin van Mandu, straft hij dat gelijk af door in zijn mandje te plassen...
Dat is niet leuk, maar het mandje kan zo in de wasmachine en het probleem is opgelost.
Gisterochtend was ik door de boodschappen ook te laat naar de zin van meneer, alleen had hij nu op het kussen in de stoel geplast....
Op dat kussen ligt een zacht kleedje en ligt Maui altijd, dus die keek gisteren nogal beteuterd dat hij op de rieten staven moest gaan liggen.
Dat vond ik zielig, dus heb ik er een gewoon kussen opgelegd met daarop een kleedje en daar ligt Maui nu weer heerlijk.
Alleen heeft die stoute Katmandu dat in de gaten en wil daar nu ook liggen, dus zit hij naast de stoel te wachten totdat Maui even opstaat en dan is het opgestaan plaats vergaan...
Nooit saai hier met die mormels.
 Het was weer boven poetsdag en toen we daarmee klaar waren had ik best last van mijn rug en daarom ben ik rustig achter mijn tafel gaan zitten om de laatste 20 Rolodexkaartjes te maken van een serie prompts waaraan ik mee deed.
Dit zijn de 100 kaartjes bij elkaar.
Het aantal besmettingen is alweer bijna een week aan het stijgen in Belgie en daarom werd er vandaag op de veiligheidsraad besloten dat er nog niet beslist wordt over nieuwe versoepelingen.
Het verbaasd me niet echt, want sommige mensen gedragen zich echt alsof het virus allang de wereld uit is, zucht.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja dat is onbegrijpelijk.Hier ook, of er niets meer aan de hand is.

Chris zei

Wat 'leuk' om te lezen dat niet alleen bij ons een kat woont die aangeeft dat die dag de bak verschoond had moeten worden. Gelukkig vergeten we het niet vaak... Hier lijkt ook het normale leven weer opgepakt, alsof het allemaal weer achter de rug is.

Margriet zei

Eng dat het aantal besmettingen weer stijgt. Vraag me af hoe lang het duurt voordat hier ook gaat gebeuren.

Jolande zei

Ik hoorde dat het aantal besmettingen in Nederland nu ook de hoogte in begint te gaan, wat natuurlijk niet verwonderlijk is nu iedereen weer door heel europa kan.
Hier gaat het veel te snel de verkeerde kant op, donderdag komt de veiligheidsraad bij elkaar en dan schijnen er weer strengere maatregelen te komen.

Chris leuk om te horen dat er nog meer van die maffe katten zijn :-)