zaterdag 9 oktober 2021

São Miguel Dag 38 Ponta Delgada

 Gisteren was de tuinman geweest om het gras te maaien, maar dat hebben we niet meer gezien omdat het al donker was toen we thuiskwamen, maar vanmorgen lag alles er keurig bij.
 Dit weekend is het Earthcache Day en daar liggen er gelukkig genoeg van op het eiland om een souvenir te kunnen verdienen.
Alleen zijn ze soms zo ontzettend ingewikkeld met weet ik het hoeveel vragen, dus we hadden gekeken waar redelijk simpele waren en hadden er twee gevonden in Ponta Delgada, dus gingen we die vandaag doen.
We parkeerden de auto in de hele lange parkeergarage onder de weg langs de haven.
Toen we boven kwamen waren we vlakbij Portas do Mar en zijn we daar de trappen opgeklommen om van het uitzicht te genieten.
Boven waaide het zo hard dat ik mijn rok vast heb moeten spelden want die wilde steeds omhoog vliegen.
Door het venster kun je de haven zien.
De boot die er ligt vaart heen en weer naar het vaste land en met zo'n boot komen onze ramen dus mee.
Het uitzicht als je met je rug naar de haven staat
naar links
en naar rechts waar net een hele vloot zeilbootjes de haven uit probeerden te komen en dat viel nog niet mee.
Beneden ligt een zeilschip en Paul vroeg zich af of dat nou handig zou sturen :-)
Op een huisje van een van de maatschappijen die walvistochten organiseren zag ik deze mooie windwijzer.
En toen was het tijd voor koffie met uitzicht op het zwembad.
Maar de Earthcaches moesten natuurlijk ook nog gedaan worden, dus liepen we langs de Portas da Cidade richting de kerk.
Tegenover de kerk zag ik de minibieb.
Ik had er over gelezen en zag hem eerst vanaf de achterkant,maar ik had niet verwacht dat er geen enkel boek in zou staan.
Of het door Covid komt of dat er een andere reden voor de lege planken is heb ik niet kunnen achterhalen, maar het was wel een beetje een zielig gezicht.

De tweede Earthcache deden we  bij het beeld van de aartsengel Miguel (waarnaar het eiland genoemd is) voor het gemeentehuis.

En toen zijn we nog even door het 'bruisende' centrum van PD gewandeld.
De meeste winkels sluiten om 1 uur en dan is het net een spookstad.
Maar omdat er weinig tot geen mensen waren kon ik wel makkelijk een foto van deze leuke muurschildering maken.
Na het rondje door de stad kwamen we weer uit bij de parkeergarage en zijn we naar huis gereden.
Daar dronken we thee en trokken we onze zwemkleding aan omdat we van plan waren om te gaan zwemmen, maar Paul had een mail gekregen dat er (weer) vloertegels opgehaald waren en daarom zijn we bij het huis gaan kijken of ze vandaag niet nog ergens bezig geweest waren met het verkeerd neerleggen.
Toen we beneden bij het zwembad aankwamen was het later als we gedacht hadden en omdat we vandaag wel zelf eten zouden koken, zijn we niet meer gaan zwemmen maar naar huis gegaan.

 



1 opmerking:

Margriet zei

Een lege Minibieb, dat is triest. Het is wel een mooie!