vrijdag 1 oktober 2021

De Bouw 30 september

 Vandaag gingen we naar Mosteiros en toen we op de weg vanuit S. Vicente naar Capelas reden keek ik even naar ons huis, dat je vanaf daar net kunt zien.
Ik dacht dat ik iemand op het dak zag lopen, maar met het blote oog was het lastig te zien, dus zoomde ik even in met mijn camera en ja hoor, ze waren op het dak aan het werk.
Toen zijn we er natuurlijk even naar toe gereden :-)
We parkeerden de auto tegenover de miradouro, omdat we daar wat hoger stonden en het goed konden zien.
De twee mannen boven op het dak stonden te wachten tot er nieuwe tegels naar boven kwamen en dat was een heel gedoe.
We zijn op de miradouro gaan zitten, vanaf daar konden we het mooi volgen.
Meneer 1 stond beneden, pakte een tegel, klom ermee op het stenen muurtje en gaf het aan meneer 2 die op een stelling stond en een stapel maakte naast hem.


Daarna ging meneer 1 op de stelling staan en meneer 2 op het balkon en werd de hele stapel daarheen verplaatst.
Vervolgens ging meneer 2 op de stelling op het balkon staan, waar meneer 1 hem dan weer de tegels een voor een aangaf.
Meneer 2 gaf ze dan vervolgens weer aan de mannen bovenop het dak, die ze dan daar op hun plaats legde.
Een liftje had waarschijnlijk een stuk handiger en sneller geweest, maar dit is natuurlijk wel beter voor de werkgelegenheid.
We zijn het vanavond niet gaan controleren, maar ik denk dat alle tegels nu wel op het dak zullen liggen.

1 opmerking:

Margriet zei

Niet de meest efficiënte manier, maar als je de mankracht hebt werkt het natuurlijk zo ook goed ;-)