zondag 17 oktober 2021

São Miguel Dag 46 Kunst

 Het had vannacht weer enorm geregend en ook toen we opstonden was het nog niet droog en daarom hebben er vannacht twee kattenpoezen op het terras overnacht.
Het water loopt niet van het terras af dus dat staat zo'n beetje continue onder water, net als de plastic tafels.
Die begonnen zelfs groen uit te slaan en daarom ben ik toen we weg zouden gaan door de terras deur gegaan , heb ik de tafels leeg gekiept en ben ik met mijn natte schoenen omgelopen naar de auto toe.
Toen zag ik dat er naast het huis een tapijt van vruchtjes van de aardbei guave lag; mooi om te zien.
Wij gingen vandaag wat caches zoeken in Ponta Delgada.
De auto parkeerden we aan de bovenrand van de stad en vlak naast het parkeerterrein zagen we een hartje van Yves.
We kwamen veel kunstwerken tegen, zoals deze gekleurde ramen op een blinde muur.
Aan de overkant was een klein parkje waar allemaal bijen hingen die gemaakt waren van blikjes en plastic flessen.
Ik vond het echt geweldig leuk om te zien.
Ze hangen er om aandacht te vragen voor de bijen; die hebben ons hard nodig om te kunnen overleven en wij hebben hun nodig.
Deze twee voorlopers van Han Solo :-) zaten in een muur op een terrein waar afbraakwerkzaamheden bezig waren, maar ik neem aan dat ze deze twee wel in de muur van het gebouw zullen laten zitten.
In PD zie je heel veel slecht onderhouden gebouwen, maar de kunstwerken erop geven het dan wel weer iets dat het minder lelijk maakt.
Uit de verte leek het net alsof er iemand met de benen uit een raam zat, maar toen we wat dichterbij kwamen zagen we dat het een plantenbak was; grappig.
We maakten een ommetje om op het terras tegenover het natuurlijke zwembad koffie te gaan drinken.
Even vergeten om koffie zonder slagroom te bestellen :-)
We vroegen of ze iets lekkers bij de koffie hadden en ze zei dat ze een locale specialiteit hadden.
Ik vroeg of er chocola inzat en omdat dat er niet inzat wilden we het wel eens proberen.
Nou dat bleek dus de specialiteit van Vila Franca do Campo te zijn hahaha
Niet echt lokaal maar wel heel lekker.
Na de koffie gingen we de stad weer in en liepen we tegen deze vrolijke muurschildering aan.
Een stukje verder op de muur zaten allemaal verschillende azulejos.
De voetgangersbrug over de weg vind ik ook wel kunstig gemaakt.
Hij gaat namelijk niet helemaal de weg over, want Paul staat op een soort uitkijkpunt, de trap zit aan de zijkant.
En nog een hartje van Yves, dit was al een hele oude met graffiti eroverheen.
Toen we ergens hoog bij een kerkje stonden en ons omdraaiden om weer naar beneden te lopen zagen we de landingsbaan van het vliegveld boven de daken uitsteken.
We komen hier heel regelmatig buiten planten tegen die ik alleen maar ken als kamerplanten.
Kerststerren bijvoorbeeld, die ken ik als een kamerplant in de kerstperiode en ik was dus enorm verbaasd toen ik dit zag.
Vanuit de auto heb ik al verschillende keren bloeiende yucca's gezien maar nu zag ik er een waar ik ook een foto van kon maken.
De laatste cache bracht ons op een pleintje waar vijf drakenbloedbomen staan, die zijn ook erg apart om te zien.
Na al dat gewandel was het tijd om wat te eten en dat deden we vandaag weer in Parque Atlantico.
In de parkeergarage hangen ook allemaal kunstwerken.
Als toetje haalden we een ijsje bij Burger King en die hebben deze week voor het eerst geen plastic bekertjes meer, maar papieren bekers met een bamboe lepeltje!

Geen opmerkingen: