woensdag 13 oktober 2021

São Miguel Dag 42 deel 1 Maia

 Eigenlijk had Paul maandag een afspraak bij de tandarts, maar omdat hij zijn hoofd gestoten had en een dag op bed bleef liggen werd dat verzet naar vandaag.
En zo gingen we dan vanmorgen weer naar Maia toe en daar heeft Paul me afgezet bij de miradouro en reed hij terug naar de tandarts.
In Maia ligt langs de kust een serie caches die bijna allemaal weg waren, maar aan een aantal was onderhoud geweest en ik ging er een paar proberen te vinden.
Onderweg zag ik dit leuke vlindertje op een van de weinige bloeiende vetplantjes zitten.
Op het eiland zijn zo ontzettend veel miradouros dat ik besloten heb om er een mapje van te gaan maken.
Bij deze miradouro staat de naam in op mooie azulejos.
Ik zocht 4 caches, 2 vond ik er, die bij de miradouro was er niet en boven bij dit strand hangen altijd mensen rond, dus die heb ik maar overgeslagen.
Deze keer ben ik door andere straatjes gelopen en nu kwam ik langs het pleintje bij de kerk waar de plaatselijke muziektent staat.
Daar in de buurt zag ik 3 huisjes waar 6 kattenpoezen kunnen logeren.
Op alle woningen die verhuurd mogen worden staat een AL bordje en op alle  drie de kattenpoezenhuisjes hing zo'n bordje in het klein, dat vond ik zo grappig.
Ik vind het toch zo lief dat ze op dit eiland zo goed voor zwerfkatjes zorgen.
Toen ik dit huis zag bedacht ik me dat we volgens mij vroeger vaker huizen met tegels erop zagen.
Ik kwam bij een pleintje waar een paar fitnesstoestellen stonden, maar het was vooral de mural die me opviel.
Aan de overkant van de straat was een vrij nieuw memorial parkje
De memorial is voor de Emigranten en Romeiros en daar zijn mooie azulejos van gemaakt.
Nu had ik een rondje gelopen en was ik bijna weer terug bij de miradouro.
Ik had zo'n idee dat Paul wel bijna klaar zou zijn en daarom ben ik alvast richting de auto gaan lopen en ik was net halverwege toen Paul belde.
De hele wortelkanaalbehandeling zit er nu op, dus dat heeft hij gelukkig ook weer achter de rug.



Geen opmerkingen: