zaterdag 11 september 2021

São Miguel Dag 10 De labcache is af

 Vanmorgen na het ontbijt en de koffie zijn we de labcache gaan testen.
Bij onze eerste labcache moesten we op 50 meter van de locatie staan voordat de vraag tevoorschijn kwam, maar nu kon ik alle vragen al invoeren terwijl we er nog niet eens waren, dus dat moesten we thuis eerst maar even uitzoeken.
Paul wilde nog wel even een foto van het info bord bij de haven hebben om de tekst van die locatie wat aan te passen, dus reden we door en maakte ik die foto.
Het brood was bijna op en omdat we toch langs Continente kwamen zijn we daar even gestopt om nieuw te kopen.
Ik zag dat ze zelfs 2 soorten vega vleeswaren hebben en daarvan heb ik er gelijk eentje gekocht om te proberen.
Even daarvoor had ik van Jasmine een appje gekregen met een foto van een (AH) brood en vega kipfilet, dat ze net gekocht had, dus maakte ik thuis zo'n beetje dezelfde foto om naar haar te appen.
Thuis kwamen we erachter dat je inderdaad vanuit je luie stoel de locaties kunt controleren en niet meer naar de plek toe hoeft te gaan.
Paul heeft de tekst over de haven wat aangepast en heeft hem toen online gezet (groene vlaggetje met witte sterretje).
Ik ben heel benieuwd wanneer iemand hem gaat doen.
Wij waren in ieder geval de eerste die hem gingen doen :-) we moeten natuurlijk wel controleren of het echt allemaal werkt.
Dat gingen we nu wel met de auto doen, maar omdat je niet met de auto beneden bij de haven kunt komen en je binnen een straal van 50 meter van het nulpunt moet zijn om het antwoord in te kunnen voeren, moesten we wel weer naar beneden wandelen.
Het waaide veel meer dan de vorige keer en zodoende waren er nu veel golven, wat een mooi gezicht was.
De rest van de locaties bleven we in de auto zitten, alleen bij het zwembad zijn we uitgestapt.
Van de week waren ze bezig om de oude roestige lier te verven en die zag er nu uit alsof hij helemaal nieuw was; ik vond hem ongeschilderd mooier, maar als ze hem niet schilderen zou hij binnen een paar jaar helemaal weggeroest zijn.
Vroeger werd die lier gebruikt om de walvissen uit het water te trekken.
We keken nog even bij de tide pool
en naar de golven; ik kan nu echt bijna niet meer wachten tot het huis klaar is :-)
Het is natuurlijk wel handig dat als het huis klaar is we een auto hebben om mee rond te rijden en het bezoeken van een garage stond ook op onze to-do lijst.
Op de website stonden geen openingstijden, maar omdat op het eiland bijna iedereen op zaterdag werkt (de bouw gaat ook gewoon door) of open is, gingen we er van uit dat de garage ook open zou zijn...nou mooi niet dus.
Deze koe lag aan de overkant van de gesloten poort naar ons te kijken.
 Omdat we vlakbij de Airport waren zijn we even gaan vliegtuig spotten.
We zagen twee pruttels van Sata binnen komen.
Als we hier wonen willen we de andere eiland ook eens gaan bekijken en dan moet je dus met zo'n pruttel naar toe....gelukkig heb ik nog de tijd om moed te verzamelen.
Zo vind ik vliegtuigen toch het leukste, als ik ze vanaf de grond zie :-)
 Vanaf hier kon ik inzoomen op de Corona teststraat.
Af en toe vallen er hier buien, die gelukkig maar een paar minuten duren.
Toen we zo naar de vliegtuigen stonden te kijken kwam er ook weer een buitje, maar we konden tegen de achterkant van dit mooie bushokje staan, daar bleven we droog en konden we gewoon verder kijken naar de vliegtuigen.
We gingen nog wat caches zoeken in Arrifes en daar zag ik voor het eerst een nieuw hartje van Yves!
Bij de kerk van Arrifes zagen we een bruidje, ze was net op tijd in de kerk voordat er weer een bui kwam.
We zijn binnendoor terug naar huis gereden over een weg waar we nog niet eerder geweest zijn.
Er stonden heel wat koeien, makkelijk voor de boer, want de melkfabriek staat vlakbij.
Vandaag heb ik weer eens zelf eten gemaakt en dat was heel lekker.
En omdat we vanavond geen zin hadden om dingen uit of op te zoeken hebben we gewoon een avondje 'tv' gekeken op onze computers.
Pul keek wat afleveringen van The Big Bang Theory en ik keek Mamma Mia Here We Go Again. 



1 opmerking:

Margriet zei

Big Bang Theory is leuk! Mama Mia ook trouwens.