maandag 27 september 2021

São Miguel Dag 26 Rondrommelen

 Waar we nu zitten is het regelmatig slechter weer als bijvoorbeeld beneden in Capelas en dat was ook vandaag weer zo.
De berg die we vanuit het huis kunnen zien was helemaal in de wolken verdwenen en het regende hier.
Hier op het eiland is het zo dat het ergens kan gieten van de regen en dat het een kilometer verderop goed weer is en om te zien waar het wel goed weer is moet je op de webcams van het eiland kijken.
Maar Paul moest nog de offerte van de badkamer helemaal nakijken want daar waren toch nog een aantal dingen die niet klopte (zoals bij de toiletten verschillende spoelknoppen) en het kastje in het toilet boven zat me niet lekker.
We moeten daar verplicht een klein wasbakje hebben en daar willen we een kastje onder voor toiletrollen, wc eend enz.
Dat kastje zou er in mat wit zijn, maar van de week bleek dat het hoogglans was en als ik ergens een hekel aan heb is het aan glimmende meubelen, dus toen was de enige optie houtkleur.
Die kleur komt redelijk goed overeen met de vloer, maar het leek me zo'n blok aan de muur in zo'n kleine ruimte en lekker zat het me niet.
Terwijl Paul bezig was met de offerte ben ik eens online gaan kijken bij een badkamerzaak bij ons in de buurt of mat wit echt niet meer te krijgen is en het bleek dat het meeste hoogglans is, maar dat ze toch wel een aantal in mat hebben.
Dus nu hebben we het houtkleurige kastje laten vallen en in Belgie een mat witte besteld, die dan mee gaat in de container en daar ben ik erg blij mee.

Terwijl Paul nog bezig was heb ik nog een poosje zitten lezen en toen kwam ons nieuwe vriendje weer om de hoek gluren.
Hij (of zij) is heel schuw, maar ik kon toch net een foto maken.
 
Vanmiddag moesten we boodschappen doen en daarvoor wilden we even gaan zwemmen, maar dat ging hem vandaag niet worden.
Het was niet alleen een golfslagbad, maar ook nog eens een schuimbad en dat vind ik dus echt niet fijn om in te zwemmen.

De golven waren vandaag enorm, want ze sloegen zelfs over de dam heen.
De toezichthouders waren er wel, maar er was geen mens in het water.
Wij zijn dus maar doorgereden naar de supermarkt.
In een van de winkeltjes in hetzelfde gebouw staan van die plaatsnaam letters, maar dan klein en met twee hartjes erop.
Ik vind het schattig en vandaag dacht ik eraan om er een foto van te maken.
Op de groente en fruitafdeling zag ik ananassen en ik zei tegen Paul dat hij er hier nog nooit eentje gekocht heeft en dat dat natuurlijk eigenlijk niet kan.
Dus werd er een ananas gekocht en die heeft hij thuis gelijk geslacht.
Ik lust wel ananas, maar ben er niet echt wild van, maar hier heb ik natuurlijk ook een stukje van geproeft.
Werkelijk niet te vergelijken met wat bij ons een verse ananas heet, dit deed me echt denken aan de ananassen in Hawaii, zo sappig en zo lekker van smaak.

De rest van de dag hebben we rondgerommeld.
 


1 opmerking:

Margriet zei

Ik kom zeker een keer langs, want ik wil ook zo’n heerlijke ananas proeven LOL