maandag 20 september 2021

São Miguel dag 19 Tandarts deel 2

Vandaag moest Paul naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling.
Vanmorgen hebben we wat in huis gerommeld en tegen een uur of twaalf zijn we richting Maia gereden.
Formosa ligt vlak voor Maia en daar maakten we eerst een stop om bij de theeplantage de laatste opdracht voor de labcache te doen
Er stonden veel auto's op de parkeerplaats en we zagen veel mensen in de fabriek, maar wij hebben de fabriek al meerdere malen bezocht en daarom bleven we nu lekker buiten.
Tweehonderd meter verderop lag nog een cache en die zijn we ook nog even gaan zoeken.
We hadden nog heel wat tijd over en daarom wilden we een cache bij een miradouro gaan zoeken, alleen konden we die niet oprijden vanaf onze kant van de weg, dus moesten we een stuk verderop zien te keren.
Waar dat kon bleek ook een cache te liggen, dus die dan eerst maar even zoeken.
We parkeerden de auto langs de kant van de weg en gingen op zoek; de gps wees aan dat we het hek door moesten.
En toen kwamen we op een pleintje waar parkeerplaatsen waren en daarachter een hele mooie tuin.
Paul is de auto even gaan halen, we zochten de cache en daarna zijn we naar de picknicktafels gelopen waar we onze lunch gegeten hebben.
Daarna zijn we de tuin doorgewandeld
Hij was niet heel erg groot en op sommige plekken kon je erbuiten kijken, wat ook heel mooi was.
We waren de enigen hier, op de beheerder na, en het was heerlijk om hier zo rustig en ongestoord te kunnen wandelen; echt een superleuke en onverwachte verrassing deze plek, waar we zonder de cache nooit gekomen waren.
Toen we weer terug richting Maia reden zijn we toch ook nog even op de miradouro gestopt
We zagen dat Lagoa do Fogo weer voor een gedeelte in de wolken verdwenen was.
De mensen van het eiland gaan lang niet allemaal op vakantie en ze brengen vaak de weekenden door op miradouros, waar ze kunnen BBQen en onder afdakjes zitten.
Dit was ook weer zo'n mooie miradouro waar dat kan.
Deze keer kwamen we via een andere, veel smallere en steilere weg het dorp in.
En toen was het voor Paul tijd om naar de tandarts te gaan.
Ik heb eerst een rondje door het dorp gewandeld en toen zag ik weer een Yves hartje.
Het stuk dichtbij de oceaan bestaat uit allemaal hele lange smalle straatjes, als er een auto voorbij komt moet je echt helemaal tegen de huizen gaan staan.
Vervolgens ben ik weer naar het water gelopen en richting de miradouro.
Onderweg zag ik nog dit schuurtje, met daarnaast een stukje tuin op de helling, dat lijkt me toch echt doodeng om daar te lopen.
Beneden in het zwembad waren mensen aan het zwemmen, maar er waren zoveel golven die over de dam sloegen, dat je ze regelmatig zag verdwijnen.
Oh die kleur blauw...
De miradouro ligt precies aan het eind van de straat waar de tandarts is
en daar heb ik op een stenen bankje gezeten, genieten van het uitzicht en gelezen in mijn meegebrachte boek.
Na een uur en een kwartier was Paul weer terug, de behandeling was enorm meegevallen.
Het ging allemaal een stuk vlotter en met minder pijn dan bij de tandarts in Belgie, dus dat was wel een meevaller.
We waren van plan om nog even op de miradouro te kijken, maar het begon te regenen en daarom zijn we naar huis gereden.
Het avondeten werd een latertje, want Paul mocht niet eerder dan 19.00 uur eten, maar dat is voor hier op de Azoren nog erg vroeg :-)

Margriet zei

Fijn dat de behandeling meeviel!