maandag 13 september 2021

São Miguel Dag 12 Tandarts en Auto's

Vrijdag werd Paul wakker en had hij last van zijn kies en een wat dikkere wang.
Jaren geleden sprak Nuno nog niet zo goed Engels en heeft hij een keer een vriendin meegenomen omdat zij wel goed Engels sprak en we zo een aantal dingen voor het toenmalige huis konden bespreken en die vriendin is tandarts.
Vrijdag was de praktijk gesloten en omdat we niet wisten of ze deze week open zou zijn keek ik gisteren op haar FB pagina en toen ik "kan ik een afspraak maken" aanklikte reageerde ze gelijk via de chat.
Ze wist nog wie we waren en zelfs dat ik poppenhuizen maakte!
Ze zei dat morgen open waren en dat Paul een afspraak kon maken.
Dus dat was een van de eerste dingen die Paul vanmorgen deed en hij zou morgenochtend langs kunnen komen.
Wij hadden nog het een en ander online op te zoeken, dronken koffie, maakte lunch klaar om mee te nemen en toen gingen we weg.
Net voordat Paul in de auto stapte kreeg hij een loopneus en bleek er pus uit zijn neus te komen...
Hij heeft toch maar even weer de tandarts gebeld hoe of wat en hij moest gelijk komen en zo kwam het dat wij om 13.00 uur in Maia voor de tandartspraktijk stonden.
Terwijl Paul daar was ging ik rondwandelen en wat caches zoeken.
De eerste bleek in het tabak museum te liggen, maar i.v.m. covid zijn alle musea gesloten
dus wandelde in verder richting de kust.
Achter me waren de bergen.
Het waaide hard, dus er waren veel golven.
De caches die hier moesten liggen waren allemaal vermist, dus daar was ik snel klaar mee en toen heb ik gewoon een stuk langs de kust gelopen naar de volgende miradouro.
Ook hier hebben ze een natuurlijk zwembad.
Het was heerlijk om zo uit te waaien.
Vanaf de tweede miradouro ben ik weer terug gelopen en heb ik bij de eerste een broodje gegeten en zitten genieten van het uitzicht op de oceaan.
Na een half uur belde Paul dat hij klaar was en kwam hij me oppikken.
Hij moet eerst een week antibiotica nemen en volgende week terugkomen voor een wortelkanaalbehandeling.
Omdat hij nog niet een bepaald registratienummer heeft zou hij als toerist geen antibiotica kunnen krijgen, maar de tandarts heeft gebeld met de plaatselijke apotheek en toen was het geen probleem en kreeg hij het zo mee toen hij kwam.
Terwijl hij bij de apotheek binnen was maakte ik een foto van zijn lievelingsbloemen, die we ook wel in onze tuin kunnen zetten.
We reden weer terug richting Ribeira Grande om nog wat dingen te doen die we van plan waren om vandaag te doen, maar toen we onderweg langs de miradouro van de kattenpoezen kwamen zijn we daar natuurlijk even gestopt.
De kattenpoezen zijn er nog steeds :-)
Net als het mooie uitzicht, ook al was het dan erg heiig vandaag, het was nog steeds mooi.
De kattenpoezen krijgen nog steeds eten van iemand, nu staat er zelfs een mooie voerbak met een dakje erboven.
Als het huis klaar is moet ik hier maar niet meer naar toe gaan...hahaha
Onderweg passeerden we een garage met tweedehands auto's en toen we daar een Renault Capture zagen staan is Paul even terug gereden om te kijken.
Hij had teveel kilometers voor de prijs, dus gingen we weer verder.
Omdat we willen weten of we op het eiland een kunststof tuinhuisje kunnen kopen, ben ik op zoek gegaan naar tuincentra en een ervan lag nu op de route.
We waren verbaasd te zien wat er allemaal te koop was en inderdaad hebben ze ook tuinhuisjes, dus hoeft er niet een mee met de container>
Vanmorgen had Paul ook nog even gebeld met de zaak waar hij thuis alle elektra koopt om te vragen of ze mat witte schakelaars verkopen, maar ook daar zijn ze bijna niet meer te koop, dus kunnen we net zo goed schakelaars hier kopen bij de winkel waar we naar toe gestuurd waren.
We kwamen er vlak langs, dus zijn we er gelijk maar langs gegaan.
Deze keer waren we redelijk snel aan de beurt om naar binnen te mogen en nu werden we geholpen door iemand die beduidend meer zin had om ons te helpen dan die van de vorige keer.
We zochten uit wat we uit moesten zoeken, schreven alles op en maakten er foto's van en nu gaat het bouwbedrijf  alles bestellen, want die weten precies hoeveel  enz.
En wij kunnen weer wat van onze to-do lijst afstrepen.
De volgende stop was bij de Renault garage in Arrifes.
De vorige keer dat we op het eiland een huurauto hadden was dat een Renault Capture en die was ideaal voor ons, omdat hij hoger is en wij nogal eens op wegen terecht komen waar je beter met een  Jeep zou kunnen rijden.
Paul zei toen dat hij hier graag zo'n auto zou willen hebben en had thuis al wat gekeken naar prijzen van nieuwe en tweedehands auto's.
De vraag of we een auto met de container mee zouden laten gaan  of hier kopen dus moeten we wel weten hoe hier de prijzen zijn.
Aangezien Paul Hoofd Financiën is én in de auto moet rijden, mag hij helemaal zelf uitmaken wat hij wil en waar het vandaan komt, ik hobbelde gewoon mee voor de gezelligheid.
Een nieuwe auto vond hij niet nodig en te duur, we rijden er natuurlijk ook niet het hele jaar in, maar ze hadden een hele mooie tweedehands auto staan, dus die heeft hij uitgebreid bekeken.
Hij wilde nog even wat dingen met Marco bespreken, want die heeft natuurlijk ervaring met het kopen van auto's hier.
Genoeg weer om over na te denken.
Het liep inmiddels tegen half zes en we zouden nog eten voor vanavond moeten halen, nou daar had ik even geen zin meer in dus aten we vanavond bij de Wok.
Lekker en makkelijk en daarna hebben we eten gehaald voor de komende twee dagen.
De rest van de avond zijn we ook weer nuttig bezig geweest; ik ben zo aan vakantie toe :-)



 

Geen opmerkingen: