zondag 26 september 2021

São Miguel Dag 25 Na de regen

 São Miguel wordt wel het Groene Eiland genoemd, omdat overal waar je kijkt de natuur zo ontzettend groen is.
Het kan natuurlijk nooit zo groen zijn zonder regen dus dat hoort er ook bij en toen we vanmorgen opstonden kletterde het dan ook naar beneden.
Het terras stond helemaal blank, want er zijn hier geen dakgoten, dus het water loopt zo het terras op.
Dat loopt niet schuin af en heeft ook geen afvoer,dus we konden pootjebaden :-)
Na de lunch werd het droog en toen zijn we er nog even op uit gegaan
We gingen terug naar Parque Urbano in Ponta Delgada om daar de letterbox van gisteren af te maken.
Toen we voor de eerste keer op het eiland kwamen was dit park net aangeplant en het is leuk om te zien hoe begroeid het nu is.
Net als gisteren begon het weer te miezeren toen we halverwege waren, maar gelukkig bleef het daarbij en konden we rustig terug wandelen.
We reden door naar Lago om daar de labcache af te maken
Als de golven op de kust sloegen kwamen ze soms als een geiser boven het land uit, heel mooi om te zien.
We wandelden een stuk over het nieuwe kustpad, zochten een cache en gingen toen weer terug.
Ik rij nooit als we met vakantie zijn en op São Miguel heb ik ook nog nooit gereden.
Nu ben ik het ook niet van plan, maar ik had wel zoiets van als we hier langer zijn en Paul zou bijvoorbeeld eens zijn enkel verzwikken (in plaats van ik) dan zou het wel handig zijn als ik weet hoe de auto werkt zodat we wel thuis kunnen komen.
Ik had al lopen nadenken waar ik zou kunnen oefenen, een groot parkeerterrein leek me ideaal, maar aangezien die bij winkels horen die alle dagen open zijn was dat geen goed idee.
Maar vannacht wist ik het ineens! In Lagoa zijn ze een heel stuk aan het bebouwen en de wegen zijn er al aangelegd, maar er komt bijna niemand en zeker niet op zondag.
Nou daar ging ik dan, voor het eerst zelf autorijden in onze eigen auto op São Miguel!
Nadat ik tig rondjes, rotondes, hellingen op en af gereden had vond ik het wel mooi geweest en  ben ik weer fijn op de passagiersstoel gaan zitten.
Onderweg van Lagoa naar Ponta Delgada is een kunstwerk van Yves waar ik al eens een foto van had gemaakt, maar nu zijn er twee bijen bij gemaakt en die had ik nog niet.
Ik heb al heel veel foto's gemaakt, maar het komt net na een bocht en een groot verkeersbord en steeds miste er wel een stuk van een bij, maar vandaag is het me gelukt om ze allebei op de foto te krijgen.
Door het oefenen met autorijden was het eigenlijk alweer te laat geworden om nog zelf te gaan koken, dus zijn we bij de Pizza Hut gaan eten.

 

1 opmerking:

Margriet zei

Toch wel slim om te weten hoe de auto werkt. Hopelijk is het nooit nodig, maar ja…..