donderdag 23 september 2021

São Miguel Dag 22 Shopping Spree

 We waren van plan om te gaan kanovaren op Lagoa Azul in Cete Cidades, maar op de website van de kanoverhuur stond dat er vandaag geen kano's verhuurd werden.
Toen Paul belde hoorde hij dat er een sterke wind uit het Noorden stond en dat het water van het kratermeer nogal woelig was.
Als we geoefende kanovaarders waren konden we wel een kano huren, maar dat zijn we (nog niet) dus komen we wel op een dag dat het rustiger is.
We besloten om dan maar eerst naar Decathlon te gaan.
In Belgie zwem ik natuurlijk best veel in de zomer en daarvoor heb ik vier badpakken, maar die begonnen op te raken en mijn plan was om na Parijs nieuwe te kopen.
Daar kwam Covid tussen door en ook dit voorjaar ben ik geen badpakken gaan kopen en online kopen wilde ik niet, want ik wil ze eerst kunnen passen.
Ik had de beste van de vier badpakken meegenomen, maar echt fijn zit het niet meer, dus moest het nu echt vervangen worden en bij Decathlon hadden ze nieuwe binnen gekregen, dus wilde ik er toch een aantal proberen te vinden en dat is gelukt!
Schoenen was ook een probleem aan het worden: ik heb een paar stevige sandalen, maar daar begint de bodem van te scheuren, dus vandaag of morgen kan ik die niet meer aan.
Ik heb nog twee paar bij me, maar het ene paar is te hoog om de hele dag op te lopen en het andere is niet geschikt om in de natuur mee te wandelen...
Ik heb hele moeilijke voeten en het kost altijd erg veel moeite om iets te vinden wat goed zit.
En omdat ik altijd rokken draag heb ik daar het liefste sandalen of in de winter laarsjes onder, maar voor hier is het misschien toch verstandiger om dichte, stevige schoenen te kopen.
Paul is gek op skechers en die heeft er nog een paar bijgekocht.
Ik heb al vaker skechers gepast, die zeer deden, maar omdat ze wel lekker licht zijn, heb ik het nog een keer geprobeerd en nu heb ik twee paar gekocht, die heel elegant staan onder mijn rokken :-)
Ik kocht drie badpakken.
De middelste is uit de categorie de jaren dertig hebben gebeld en ze willen hun badpak terug.
Ik heb geen idee of het fijn is om in te zwemmen, maar het zat heel lekker dus ik probeer het gewoon.
Paul kocht ook nieuwe zwembroeken en een paar slippers om aan te trekken als hij uit het water komt.
De tijd vliegt als je  zo bezig bent en toen we weer buiten stonden was het al lang lunchtijd geweest.
Buiten stonden picknicktafels en daar hebben we toen eerst maar onze broodjes gegeten voordat we zouden flauwvallen van de honger.
Paul heeft een prop in zijn oor en daarom zijn we naar de apotheek in Parque Atlantico gereden om spul te halen die dat oplosten alvast een doos mondmaskers te halen voordat die van ons leeg is.
Terwijl Paul dat ging doen ben ik naar de boekwinkel gegaan om alvast nieuw leesvoer te halen.
Ik had twee dikke boeken meegenomen en dacht dat ik daar wel genoeg aan zou hebben, maar nu we tot half oktober blijven ga ik dat niet redden.
Gelukkig hebben ze een stukje met Engelse boeken en daar heb ik twee van John Grisham tussenuit gehaald.
De schoonmaaksters zouden vanmiddag om half drie komen om het huis eens te poetsen, dus die wilden we niet voor de voeten lopen en daarom zijn we gaan zwemmen.
Vervolgens hebben we wat boodschappen gedaan bij de Continente in Capelas en kocht Paul nog twee polo's in het winkeltje ernaast.
Weer thuis was alles helemaal schoon en hadden we weer een hagedisje op bezoek.
Deze leek minder schuw, want ik stond bijna met mijn neus bovenop hem en hij bleef gewoon zitten.
Paul heeft hem in een broodzak laten lopen en hem zo in de stenen muur buiten gezet.
We aten laat voor onze doen, maar we konden nog wel fijn buiten eten.
Na het eten ben ik een poos bezig geweest met alle kaartjes van alle gekochte spullen af te knippen :-)
Voorlopig zijn wij wel weer even klaar met winkelen.

1 opmerking:

Margriet zei

Goed geslaagd met alle inkopen! Ik vind dat jaren 30 badpak er wel heel leuk uitzien.