woensdag 11 maart 2020

Parijs 11 maart

Paul werkt nu op een afdeling die heel belangrijk is voor het bedrijf en daar zijn ze nu maatregelen aan het nemen voor het corona virus. De afdeling is opgedeeld in een A en B team. De teams gaan afwisselend 1 week thuis en 1 week op kantoor werken, mocht er dan iemand besmet raken dan ligt niet gelijk alles plat.
Paul is een VIP (VERY Important Paul) want voor hem is geen back up of vervanging, niemand kan zijn werk over nemen en als hij ziek wordt is dat een ramp voor het bedrijf (hoe dom kun je zijn om alles af te laten hangen van 1 persoon), dus eigenlijk moet hij steeds in het team zitten dat thuis werkt, wat een beetje neerkomt als quarantaine.
Nu moeten we 31 maart verhuizen, maar dat is nog 3 weken verder en als het hier dan een stuk erger geworden is hebben we geen zin om eerst 3 weken binnen te zitten en vervolgens door de hele stad te gaan crossen om een huurauto te halen en tig keer op en neer om te verhuizen.
Aangezien het andere appartement al leeg is, heeft zijn afdeling nu een verzoek ingediend of we al per direct de sleutel kunnen krijgen, maar ja, je zal daar eens gelijk een beslissing over krijgen...
Als dat nee wordt, pakken we waarschijnlijk de komende dagen de hele boel op en gaan we naar huis.
En omdat Julian in de risicogroep valt vermijd ik voor het geval we wel naar huis gaan, de metro helemaal en ben ik weer wandelend Invaders gaan zoeken.
Dat heb ik nu wat gestructureerd aangepakt, met lijstjes van straten en zo heb ik er vandaag weer heel wat gevonden.

Deze invader zit tegenover Bourse en ik heb er al zo vaak met mijn rug naar toe gestaan om over te stekend :-)
Als ik niet geweten had dat deze hier zit was ik er zo voorbij gelopen, zeker nu ze er omheen aan het verbouwen zijn.
 Deze zit ook bij een oversteekplaats en toen ik eraan kwam stond er precies iemand voor, gelukkig stond hij op mijn lijstje :-)
 Een mooie en toepasselijke voor deze omgeving.


 Onder het bordje 64 zit een andere Invader en aan de andere kant van de deur ook, ik heb ze allebei op de foto gezet en deze staat ook op die foto, alleen had ik me niet gerealiseerd dat het ook een invader was...
Vandaag kwam ik er weer langs en toen heb ik hem ook nog even geflashed.




 Tijdens mijn wandeling kwam ik langs dit gebouw met Egyptische versieringen.
 We zijn al verschillende keren aan de voorkant van de Église Saint-Eustache gelopen, maar door een invader kwam ik nu ook eens aan de achterkant.
Op de Fontaine des Innocents zit ook een Invader en zo kwam ik hier ook weer.
 Toen ik op Place du Palais Royal kwam zag ik daar dit huisje van hekwerk met allemaal slotjes.
Het kunstwerk heet Chez Nous en is gemaakt door Carmen Mariscal die hekwerk en slotjes recycleerde van twee bruggen.
 En op dat ogenblik werd de kunstenares net geïntervieuwd.
 Tegenover la Fontaine des Innocents zit een filiaal van het tweedehands boekenwinkeltje en buiten stonden bakken met Engelse boeken, tja daar kon ik natuurlijk niet voorbij lopen.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Die invaders zijn leuk, maar dat is toch wel een vervelende situatie voor jullie. Onzekerheid

Margriet zei

Goed dat jullie zo vooruitdenken ivm het coronavirus. Ik hoop dat jullie snel wat horen over het andere appartement.
Weer heel wat invaders er bij, hoeveel heb je er nu al gevonden in Parijs?
Oh, wat leuk dat je dat bloemenelfjesboek hebt gevonden bij de 2ehandsboeken!

Jolande zei

Uiteraard heeft huisvesting NON gezegd...

In totaal heb ik nu 176 invaders geflashed deze periode, maar in totaal heb ik er dus wel ietsje meer gevonden.

Ja leuk he van die bloemenelfjes, ik zag al een beetje groen bij die van jou en nu lag er hier eentje op me te wachten.
Het enige jammere is dat de plaatjes aan beide zijde van de pagina staan, dus dan moet je kiezen welke je wil gebruiken.
Of ik moet mijn boekjes thuis opofferen, daar staan de teksten links en de plaatjes rechts, maar die boekjes zijn inmiddels al bijna antiek :-)

Margriet zei

Later, veel later, kunnen jullie er vast smakelijk om lachen. Tjongejonge wat maken ze jullie het leven toch lastig en waarom?
Uitkijken naar nog zo’n boek, dan kan je beide kanten gebruiken LOL Of toch je antieke boekjes opofferen!