zaterdag 14 maart 2020

Parijs 14 maart

Toen we vanmorgen de gordijnen open deden bleek het te regenen, niet echt lekker om te gaan fietsen, dus bleven we lekker thuis.
Paul heeft Skype geïnstalleerd en daarna met Julian de post die in Belgie ligt bekeken en nog wat administratieve dingen gedaan.
Het leek mij een goed idee om nog een poging te doen om een brood te bakken.
Deze keer pakte ik het goede meel en deden we er echte gist bij! En toen was het 4 uur wachten.
 Normaal gaan we in het weekend altijd wel ergens koffie of chocolademelk drinken met iets erbij, nu dronken we thuis iets met lekkere Macarons erbij die we bij Paul hadden gehaald.
 En toen was het eindelijk zover dat de broodmachine klaar was en open mocht....
Die aanblik viel alvast niet tegen.
 En het zag er deze keer ook echt uit als een brood.
 Maar wat het aller leukste was: het was helemaal gaar en smaakte hartstikke lekker!
Nu nog kijken of we ergens volkoren meel op de kop kunnen tikken, maar ook als dat niet lukt vind ik dit een prima alternatief voor een eventuele quarantaine.
Vanavond zijn we nog even naar de Hema gegaan om ontbijtkoek voor Paul te kopen en toen hebben we gelijk maar wat broodbeleg, zoals pindakaas en hagelslag meegenomen lol

Nou en dit komt dus geen dag te vroeg, want net hoorden we dat in Frankrijk ook bijna alles dichtgaat en we worden verzocht om zoveel mogelijk binnen te blijven, wat wij zeker zullen doen.

4 opmerkingen:

trompke zei

Oja... zelfgebakken brood is zo heerlijk! En het ruikt zo lekker! Wij "vochten"altijd om (nog warme) kapje :-) Met veel boter en soms een beetje kaas. Gelukkig heeft een brood twee kapjes.
Ik sluit mijzelf ook op. Valt niet mee, maar gelukkig heb ik heel veel hobbies.

Margriet zei

Wat goed, het is gelukt! En inderdaad erg handig nu. Sterkte met de quarantaine.

Jolande zei

Groot gelijk Hanny, het is niet echt leuk, maar met onze hobbies vermaken we ons wel.
Laat ik nou absoluut niet van kapjes houden, ik hou ook niet van harde korsten :-)

Margriet zei

Oooh, de korst is Juist het lekkerst, vooral als het nog warm is!