maandag 9 maart 2020

Parijs 9 maart

Vanmiddag ben ik Invaders gaan zoeken in het 2e arrondissement.
Ik wist dat er eentje bij Bourse moest zijn, maar de keren dat ik daar geweest ben heb ik hem niet kunnen vinden.
Ik had me voorgenomen net zolang te zoeken tot ik hem zou vinden, maar nu vond ik het redelijk vlot.
Het begon te regenen, dus ik heb even staan schuilen. Gelukkig was het maar een bui en daarna ben ik verder gewandeld langs dit strijkijzer gebouw.
En ik vond er weer twee

 Nadat ik de Invader hierboven geflashed had viel mijn oog op het gebouw er tegenover; zo maken ze ze tegenwoordig toch niet meer.
 Inmiddels heb ik ook al heel wat foto's van mooie klokken
 en van dit soort uithangborden.
 Deze twee invaders vond ik in dezelfde, hele korte, straat.

 In Passage du Grand Cerf zag ik deze libelle.
 Deze Invader had ik bijna gemist, maar gelukkig viel mijn oog er nog net op tijd op.
 Ik had al wel gelezen over Tour Jean sans Peur, maar hem nog niet gezien, nu wandelde ik er langs.
 Via een kleine passage kwam ik bij de achteringang van Jardin du Palais Royal, waar ik even ging kijken of de magnolia's nog in bloei stonden.
 Het was een prachtig gezicht, er stonden zoveel lentebloemen, waaronder blauwe hyacinten.
 Ik heb een stoel gepakt en een poos lekker in het zonnetje gezeten; ik vind het toch een hele fijne plek om te zijn.
Toen ik weer naar huis ging liep ik langs de Colonnes de Buren en toen viel het me op dat er nu om eentje nu een hek staat en zodat je helemaal naar beneden kunt kijken.
 Na het avondeten zijn Paul en ik nog even een cache op Place de la Concorde gaan zoeken.
Dat deden we om acht uur, zodat we 5 minuten van een knipperende Eiffel toren konden genieten.
 En tot mijn grote plezier viel mijn oog op nog een Invader op Rue de Rivoli, ik ben verschillende keren via de andere kant gekomen en dan zie je hem dus niet.
 Het was een fijne wandeling, leuk om al die verlichte monumenten te zien.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Die hartjes.....is dat ook iets speciaals? Wat zijn die bomen mooi!

Jolande zei

Die hartjes zijn ook Serie street art, het zijn anarchisthearts.