donderdag 12 maart 2020

Parijs 12 maart

 Echt heel veel zin had ik niet vandaag, maar het was mooi weer dus ik ben toch naar buiten gegaan om invaders te zoeken en dat deed ik deze keer in het 9e.
De eerste twee vond ik op het gebouw van L'Opera.

 De rest vond ik allemaal in straten waar ik deze keer nog niet geweest was, dus het was wel leuk om door allemaal andere straten te wandelen, ook al was daar niet zo heel veel te zien.
Het flashen van Invaders was heel succesvol.












 Verder zag ik onderweg nog deze mooie steampunktaart in de etalage van een bakker.
 Dit was een van de mooie gebouwen die ik vandaag zag.
 En ik zag nog een apotheek met een esculaap op de deur.
 Toen ik bij Folies Bergere kwam belde Paul..en ben ik daar maar "even" op de stoep gaan zitten.
Zoals te verwachten heeft huisvesting NON gezegd.
Er kan hoog gesprongen worden, laag gesprongen worden, we krijgen de sleutel niet eerder dan 31 maart.
Toen kregen we ook nog even de opmerking dat we dan maar niet zoveel spullen hadden moeten meenemen, expats hebben alleen maar een koffer.
Precies en wij zijn geen expats!
We hebben hemel en aarde bewogen om te weten te komen wat er wel/niet was in het appartement , maar die info kregen we niet.
We zouden een keer per week een schoonmaakster krijgen, dat kregen we ook niet en met 1 poetsdoekje en een flesje van 50 ml afwasmiddel kan ik geen appartement schoonmaken, dus hebben we allerlei schoonmaak produkten en ga zo maar door.
Nu staan we een beetje met de rug tegen de muur, want alhoewel de Belgische regering oproept tot zoveel mogelijk telewerken en de mensen die nog onder de baas van Paul vallen dat allemaal kunnen doen, mogen ze maar maximaal 1 dag per week telewerken en moeten gewoon verder naar Brussel komen...
Die baas en de baas daarboven zijn beide fel tegen telewerken en komen altijd naar het werk ook al zijn ze ziek, dan steken ze gewoon vrolijk iedereen aan.
Als we dus terug gaan moet Paul gegarandeerd ook terug naar Brussel, wat inhoud dat hij met het openbaar vervoer moet, hoger risico op het virus te krijgen en wat erger is om Julian te besmetten.
Die zit nu heerlijk op zijn eilandje en dat willen we vooral zo houden.
Dus blijven we hier, want hier mag hij onbeperkt thuiswerken en mocht het op 31 maart hier helemaal fout zijn in Parijs, dan zien ze ons maar uit dit appartement te krijgen.

5 opmerkingen:

Margriet zei

Weer lekker veel invaders gevonden!
Ongelofelijk hoe dwars ze toch kunnen zijn bij Huisvesting, gewoon alsof ze absoluut geen inlevingsvermogen hebben! Ik snap dat jullie toch niet terug naar huis willen, het is zo al eng genoeg met dat virus. Succes daar en ondanks al het gedoe toch maar proberen te genieten van het Parijse leventje ;-)

Jolande zei

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.
En we proberen echt nog wel zoveel mogelijk van Parijs te genieten, gisteren hebben we voor het eerst hier gefietst.

trompke zei

Gelijk hebben jullie. Barricades voor de deur wanneer ze komen om jullie uit te zetten. En flink hamsteren! Vooral WC papier. Geen idee waarom, maar iedereen schijnt het te doen.

Jolande zei

Ik geloof niet in hamsteren maar wel in goed voorraadbeheer en dat hebben we de afgelopen tijd wel gedaan een goede basisvoorraad aangelegd, waaronder ook toiletpapier :-) maar niet zoals je dat op het ogenblik op tv ziet.

Margriet zei

Ik heb de afgelopen weken ook zo nu en dan wat extra meegenomen, maar zoals je nu ziet, karren vol met boodschappen, dat Is wel erg. Ik snap het aan de ene kant ook wel weer, maar je kan het gewoon niet maken tegenover andere klanten! En ik las dat door het hamsteren de voedselbanken nu een tekort hebben, dat is toch vreselijk!