zondag 8 maart 2020

Parijs 8 maart

Vandaag gingen we nog een stukje van de trail lopen.
De caches die we wilden zoeken lagen tussen ons appartement en de omgeving van Les Halles en zo kwamen we langs plaatsen waar we al vaker geweest waren, maar ook weer in nieuwe straatjes.
We wandelden langs de Nationale Bank
 en over het plein naar Les Halles, het was weekend dus er liepen geen werkmensen bovenop Bourse du Commerce.
 Dit was de eerste keer dat er geen mensen bij dit beeld stonden.
 Paul ging nog even Eglise Saint-Eustage binnen om naar het orgelspel te luisteren, ik bleef lekker buiten en fotografeerde ondertussen nog wat streetart
 en een invader.
 We gingen even het winkelcentrum in om bij de FNAC te kijken voor een bepaald boek en daarna liepen we weer terug richting de kerk. Ook hier beginnen de bomen nu te bloeien.
 We ontdekten nog 3 invaders


 en zagen deze schitterende mural.
Hij is 34 jaar geleden gemaakt door Fabio Rieti, een geweldige trompe l'oeil kunstenaar.
Een paar jaar geleden is dit kunstwerk gerestaureerd door zijn dochter en kleindochter omdat de man zelf al in de negentig is.
We kwamen weer uit in de  buurt van Les Halles en omdat Paul op zondag gesloten is dronken we chocolademelk bij Starbucks.
I.V.M. het corona virus krijgt iedereen nu weer een wegwerpbeker, i.p.v. een afwasbare.
 Via Rue Berger liepen we naar Place Joachim du Bellay en daar zag ik weer een invader die ik andere keren gemist had.
 Fontaine des Innocence
 Toen we weer op Rue Rivoli kwamen zijn we weer richting ons appartement gelopen, want om nu nog meer caches te gaan zoeken zou te veel worden voor mijn voet.
 Tijdens de wandeling kwamen we langs een Flying Tiger winkel en we vinden het altijd leuk om daar even doorheen te wandelen. Dit is de kleinste die we ooit gezien hebben, maar ze hadden er zulk vrolijk voorjaarsachtig washi tape dat ik niet kon laten liggen.
En ik vond nog een pakje origamipapier, ook met allemaal vrolijke voorjaarsmotiefjes en dat kan ik wel gebruiken om te knippen en te plakken.
 En toen hebben we onze nieuwe broodmachine uit geprobeerd...

Wat krijg je als je twee mensen die niet kunnen bakken, iets laat bakken met ingredienten in een andere taal?
Nou dit:
ROFLOL
We moeten nog een beetje meer oefenen :-)

4 opmerkingen:

Margriet zei

Hahahahahaha, was het brood wel te eten of hadden jullie het echt verknald LOL

Jolande zei

Het was niet eens goed genoeg om aan de vogels te voeren :-)

Margriet zei

Oooh, dan was het echt wel mislukt!

Jolande zei

Dat is een understatement LOL
We moeten nog 'een beetje' oefenen.
Het is niet voor niets dat J&J altijd bakken en ik nooit.