woensdag 18 maart 2020

Parijs 18 maart

Ik had niet echt veel inspiratie, maar terwijl Paul aan het werk was heb ik mijn knutselkarretje  gepakt en ben ik toch maar wat gaan doen.
We hebben een mail gekregen van het verhuurbureau dat we toch vooral niet moeten vergeten om op 31 maart te vertrekken...
Paul heeft vandaag een mail gecomponeerd waarin hij precies opgeschreven heeft dat we deze situatie van lockdown, al van te voren aan hadden zien komen en dus ook gevraagd hebben of we eerder naar het al leegstaande appartement konden verhuizen, maar dat we te horen kregen dat het in Parijs nooit zo ver zou komen en dat we pas op 31 maart de sleutel zouden krijgen.
Het bedrijf maakt op het ogenblik veel tamtam dat ze de werknemers goed proberen te beschermen en wij vinden verhuizen over 2 weken als het aantal besmettingen nog hoger zal liggen als nu nou niet echt onder die categorie vallen.
Als we hier niet uit gaan gaat ons dat € 3.000,= per maand kosten, dus reken maar uit voor 3 maanden, dat gaan we dus echt niet betalen, alleen omdat Paul hier heen gekomen is om te helpen in de chaos die ze zelf gemaakt hebben.
Ze zijn nu met die mail aan de slag, maar ik heb er een hard hoofd in dat we hier kunnen blijven en zie ons nog wel op het eind van de maand 80 keer met boodschappentassen vol alles oversjouwen.

Paul is vandaag bezig geweest om te kijken of het huren van een bestelauto nog mogelijk is, want als we dan toch hier uit moeten en over straat moeten, dan kunnen we net zo goed naar huis rijden.
Hier kunnen we nog een auto huren, maar waarschijnlijk kunnen we die in Belgie niet meer inleveren, dus moeten we dan de auto gaan terugbrengen.
Bovendien kunnen we in Belgie niet ons eigen huis en zouden we eerst voor 2 weken iets moeten huren om zo zeker te zijn dat we niet besmet zijn en Julian dus niet kunnen aansteken, maar ook de verhuurbedrijven wachten op antwoord van de overheid of ze moeten sluiten.
Het lijkt erop dat we een beetje met ons rug tegen de muur aan staan.
En zo heeft iedereen wel problemen door dit rot virus.

2 opmerkingen:

Judy zei

Wat een toestand, ik hoop dat ze jullie een beetje tegemoet kunnen komen in deze rare tijd. Sterkte! Ik lees wel hoe het verder gaat.

trompke zei

Tjong... nee, simpel is het tegenwoordig niet meer. Wat een toestand!