dinsdag 3 maart 2020

Parijs 3 maart

Vandaag was het weer wasdag :-)
Vanmorgen had ik twee beddengoed wassen gedraaid en tussen de middag liep Paul even met me mee naar de wasserette.
 Daarna ging hij naar zijn werk wat er recht tegenover is.
Toen de machines voor de laatste keer draaiden ging ik even op een soort vensterbank zitten wachten.
 Toen kreeg ik een appje of ik voor het raam zat lol
 Nadat ik de was thuisgebracht had ben ik op pad gegaan om een paar caches te zoeken waar we gisteravond niet meer aan toegekomen waren.
Onderweg kwam ik langs Eglise Notre Dame de l'Assomption en daar stonden nu 3 kunstwerken van Bruno Catalano op het pleintje.
Dit kunstwerk heet Blue de Chine
 dit is Vincent van Gogh en het derde beeld was nog niet af :-)
 Ik maak regelmatig foto's van dingen in regenboogkleuren, dus ook van deze etalage.
 Er zou vanmiddag weer een demonstratie komen en ze waren al bezig om op Place de la Concorde de zijkanten af te zetten met hekwerken.
 Ik ben nog even het park ernaast ingelopen, maar er kwamen steeds meer agenten en hekken, dus het leek me verstandiger om terug richting huis te lopen.
 Ik wilde via Madeleine lopen en onderweg kwam ik deze deurknop tegen, die vind ik helemaal geweldig.
 Bij Madeleine was het al helemaal afgesloten met grote hekken, er was nog een deurtje open om naar de andere kant te komen, dus daar ben ik snel doorheen gegaan voordat ik straks weer ergens vast zou komen te zitten en/of weet ik het hoeveel kilometers om zou moeten lopen (been there done that).
 Mijn plan was om nog even via Opera te lopen, maar daar heb ik ook maar van afgezien, ik ben een zijstraat ingelopen en zo snel mogelijk naar huis gegaan.
 De straat bij ons om de hoek stond van voor naar achter helemaal vol met politiewagens (minstens 30) en brandweerwagens
 beide kanten op zover als je kijken kon.
 Het was wel jammer, want het was juist zulk lekker weer om te wandelen, maar ik ben gelukkig zonder problemen thuisgekomen en heb verder van 'het feest' geen lastt gehad.
Vanavond hebben we bij de Pizzahut gegeten, dat wilde Paul al een hele tijd, dus dat kunnen we ook afvinken :-)

3 opmerkingen:

trompke zei

Wat een prachtige beelden zijn dat!

Margriet zei

Echt mooie beelden! Die van van Gogh is natuurlijk mijn favoriet ;-)

Jolande zei

Waarom ben ik daar nou niet verbaasd over :-)
Ik vond die andere mooier lol