vrijdag 14 februari 2020

Parijs 14 februari

Vandaag ben ik na de lunch met de metro naar Filles du Calvaire gegaan.
Als je daar boven de grond komt is het eerste dat je ziet het mooie gebouw van Cirque d'Hiver.
De keren dat Paul voor zijn werk een paar dagen naar Parijs moest logeerden we in een hotel om de hoek, dus ik ken deze buurt wel.
 Ik wilde even rondkijken in een ander filiaal van Rogier & Plé en had ontdekt dat deze zowat bovenop de metrohalte ligt.
Maar toen ik er bijna voor de deur stond zag ik aan de overkant een Invader, dus die moest ik eerst even op de foto gaan zetten.
 De hobbywinkel.
 Terwijl ik stond te wachten om over te kunnen steken zag ik het beeld van Marianne op Place de la Republique.
Daar zijn we nog niet geweest want er zijn elk weekend betogingen, vandaag ben ik er ook niet naar toe gegaan, ik heb mezelf braaf aan de uitgestippelde route gehouden.
De hobbywinkel is groot; 4 verdiepingen en in het trappenhuis zijn allemaal muurschilderingen

 Ik wilde eigenlijk alleen maar een blendingpencil hebben, maar dat verkochten ze niet.
Verder heb ik niets gekocht, maar rondkijken was ook al heel leuk.
Hierna ging ik een klein ommetje maken om een cache te zoeken.
Helaas was het daar veel te druk voor, maar ik vond nog wel twee invaders.
 Deze laatste zag ik vlak voordat ik bij Ssaint Sébastian Frossart weer de metro in ging.
 Bij L'Opéra stond er ineens een pop-up sieraden stalletje, vast omdat het vandaag Valentijnsdag is.
 Ik liep even door naar Paul om daar iets lekkers voor vanavond bij de thee te halen.
Deze advertentie vond ik er wel heel erg gezellig uitzien.
 In het echt zag het taartje er ook heel lekker uit, dus heb ik er eentje meegenomen (en het smaakte heerlijk)
 En toen Paul thuiskwam; nou toen waren de rapen gaar....LOL

1 opmerking:

Margriet zei

Dat taartje ziet er heel lekker uit!