dinsdag 18 februari 2020

Parijs 18 februari

Het was vandaag mooi weer en daarom ging ik na de lunch wat in de buurt wandelen.
Ik liep richting Opera en toen over Rue Auber, waar ik deze paal zag die helemaal beplakt was met verschillende kleuren stickertjes waar allemaal een F op stond.
 Ik kwam langs C&A, waar ik even binnengelopen om rond te kijken en daar hadden ze tot mijn grote vreugde turquoise topjes, dus daar heb ik er gelijk een paar van gekocht.
Hierna liep ik langs l'eglise de la Madeleine,
 via Rue Royal, waar ik deze mooie deurknoppen zag,
 naar Place de la Concorde
 Daar liep ik Jardin des Tuileries in.
24 Februari begint Paris Fashion Week en daar zijn ze op verschillende plaatsen in de stad hard voor aan het werk.
Bassin Octagonal is helemaal verdwenen, daar staat nu ook een gebouw overheen.
En op het zijstuk naar het Louvre toe werd ook met man en macht gewerkt.
Ik heb nog even bij W.H. Smith rondgekeken en toen ben ik weer naar huis gelopen.
Ik ben ruim 3 uur onderweg geweest en had helemaal geen last van mijn voet.

4 opmerkingen:

Marthy zei

Je hebt al meer van die mooie deurknoppen laten zien. Gek, ze zijn mij niet opgevallen toen wij in Parijs waren. De volgende keer beter opletten want ze zijn prachtig.

trompke zei

Fijn dat je voet weer zonder pijn mee wil doen. Lijkt me geweldig om zo door Parijs te dwalen.

Jolande zei

Marthy er zijn hier heel veel mooie deurknoppen, als je er op let, alleen staat er vaak iemand van het personeel bij de deur, zodat het maken van foto's lastig wordt.

Hanny het is ook heerlijk.
Als je op een citytrip bent heb je toch meer het gevoel dat je zoveel mogelijk moet doen in een bepaalde tijd, nu maakt het allemaal niet zoveel uit, zeker niet nu er nog 3 maanden bij gaan komen :-)

Margriet zei

Lekker dat je weer goed kan lopen! En ja, zo zonder haast Parijs doorwandelen lijkt mij ook heerlijk!