zaterdag 29 februari 2020

Parijs 29 februari

Op deze schrikkeldag gingen Jasmine en Wim al vroeg op pad want ze hadden kaartjes voor de Eiffel Toren.
Paul heeft ze even richting de Seine gebracht en toen hebben we lekker rustig aan gedaan hier in het appartement.
We dronken koffie uit het nieuwe, door Jasmine meegesleurde, koffiezetapparaat en deden boodschappen bij de Monoprix.
Na de lunch wandelden we door Jardin du Palais Royal en daar stonden tot onze verbazing de bomen volop in bloei.
Ze waren bezig om een tent van de Fashion Week af te breken.
 maar daar konden we omheen lopen en zo de bomen beter zien.
 We liepen via Bourse de Commerce 
 naar Les Halles.
Voor Ëglise Saint Eustache een grote groep geocachers voor het Leap Day Event.
Het duurde een half uurtje, we aten een koekje en kregen wat info over caches en gingen ook nog op een groepsfoto.
 Hierna deden we wat inkopen bij de Hema en liepen we door naar île de la Cité om daar verder te gaan met de Adventure Labcache waar ik gisteren aan begonnen was.
We gingen verder bij Tour de l'Horloge.
Toen we daarvandaan Quai de l'Horloge opliepen zag ik een theezakje op straat liggen en daar moest ik een foto van maken voor mijn Scavenger boekje. Dit was nou een onderwerp waarvan ik niet had gedacht om er eentje op straat te vinden, dus het was een leuke verrassing.
 We kwamen op Place Dauphine waar ik deze foto maakte van het mooie gebouw van Court d'Appel.
 Vervolgens wandelden we via Quai des Orfèvres
 over Pont Saint-Michel naar linkeroever.
Het water staat echt heel hoog de afgelopen dagen.
 Nog een laatste blik op de Notre Dame voordat we de metro in gingen om naar huis te gaan.
 Daar hebben we thee gedronken en rondgerommeld en toen het etenstijd was zijn we naar onze pub gegaan.
Het was er weer behoorlijk druk en daarom zaten we nu in het tweede zaaltje boven, op heerlijke stoelen met boven ons een boekentil :-)
Jasmine en Wim kwamen langs om de sleutel van het appartement te halen.
 Die hadden vandaag 22 kilometer gelopen en konden geen stap meer zetten :-)
Ze zijn in bed gaan liggen en hebben op een gsm de DaVinci Code gekeken.
Wij hebben verder gewoon lekker ons eigen ding gedaan.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Een theezakje voor je scavengerboekje?????

Jolande zei

Ik heb van het woord scavenger boekje een link gemaakt naar het logje van 31 januari, toen heb ik erover geschreven, vandaar dat ik er nu niet verder uitgebreid op in ging, maar ik had het dus niet gelinkt.

Marthy zei

Wat ongelooflijk veel water in de Seine.