dinsdag 25 februari 2020

Parijs 25 februari

Vanmiddag nam ik de metro naar
 om even naar de Action te gaan.
Eigenlijk wilde ik naar een andere Action toe, omdat het hier de vorige keer zo'n enorme chaos was, maar ik wilde niet al te ver lopen vandaag en de andere Actions waren toch wel een kwartier of verder lopen vanaf de metrohaltes.
Bovendien zou het gaan regenen en dan is op je bootschoenen lopen ook niet echt fijn, dus deze ging in de herkansing.
Nou geweldig hoe mooi alles opgeruimd was, alles lag keurig netjes in de vakken, niets meer op de grond, dus blij dat ik toch nog een keer gegaan ben.
Zeker toen ik weer uit de Action kwam en het buiten zag waaien en hozen. Hier kun je tot op een meter of 30 redelijk droog naar het metrostation lopen.
 Mijn aankopen van vandaag.
 Paul en zijn collega's moeten vanaf gisteren elke dag 's avonds hun laptop mee naar huis nemen, want ze houden er rekening mee dat het corona virus hier ook ineens kan toeslaan en mensen dan binnen moeten blijven, dus dan moeten ze vanuit huis kunnen werken.
In Belgie hebben wij een basisvoorraad waar we zeker een maand mee vooruit kunnen, maar hier hebben we hooguit voor 2 of 3 dagen eten in huis en dat zat me ook niet lekker.
Als het zover zou komen zijn in een mum van tijd de supermarkten leeg en daarom zijn we nu bezig om hier ook een simpele voorraad aan te leggen waarmee we een maand binnen kunnen blijven.
Alleen moeten we hier wel alles sjouwen, dus gaan we nu twee keer per avond naar de Monoprix om onze voorraad in te slaan.
De "voorraadkast" staat voor een deel op onze slaapkamer :-)
Hopelijk kunnen we het straks zo mee terug naar Belgie nemen.

3 opmerkingen:

trompke zei

Wij hebben gelukkig de supermarkt voor de deur in geval van nood...

Jolande zei

Hij is hier ook vlakbij, maar nu moesten we voor alles lopen terwijl ik gewend ben om een hele royale voorraad te hebben.
Thuis zitten we zo afgelegen en daarom heb ik een voorraad waar ik een maand mee toe kan als ik om wat voor reden niet weg zou kunnen, insneeuwen ofzo lol
Gisteren was er bij Paul op het werk een eventuele besmetting en dan zouden ze thuis moeten blijven, het bleek gelukkig niet zo te zijn, maar het komt wel dichterbij en dan ben ik toch maar liever wat voorbereid.

Margriet zei

Slim! Ik ben niet verder gekomen dan 4 pakken pannenkoekmix!