zondag 2 februari 2020

Parijs 2 februari

02-02-2020 = een palindroomdag
Het plan was om vandaag naar de parade voor het Chinese Nieuwjaar in het 13e te gaan kijken, maar i.v.m. het coronavirus is dat afgelast; jammer maar wel begrijpelijk.
Het weer was niet echt geweldig, maar omdat er op deze bijzondere dag een souvenir te verdienen viel bij Geocaching.com gingen we op pad om een cache te zoeken.
In het glazen paleis werd er volop getraind met rolerskates
 en fitnessoefeningen.
Met mooi weer zie je ze trainen in de parken, maar dit is natuurlijk een ideale plek voor als er ieder moment een bui kan vallen.
 We wandelden deze keer via het Louvre.
Als ik nog eens een reklamespot zie van een meneer met een gouden hoofd en een roze tutu kan ik zeggen dat ik die heb gezien :-)
 Court Carrée was bijna helemaal afgezet omdat ze bezig zijn met de opbouw voor de Louis Vutton Show.
 De cache de we zochten lag bij Pont des Arts; we hebben hem gevonden!
 Hierna zijn we naar Museum Orsay gewandeld. Dat is gratis op de eerste zondag van de maand en we gingen even kijken of de rij erg lang was
 Ja dus! Daar hadden we geen zin in, we gaan volgende maand wel vroeger kijken of gaan helemaal niet :-)
 Via Passerelle Léopold Sédar-Senghor liepen we weer naar de overkant van de Seine.
 Waar in de Jardin des Tuileries de caroussel vrolijk stond te draaien.
 Deze keer liepen we via Place Vendôme naar huis en onderweg zag ik bij Ladurée nog deze mooie deurknop.
 Omdat ik waarschijnlijk weer een overbelaste pees heb in mijn rechtervoet, sla ik de 126 treden maar over en neem ik de lift en dan ziet het er zo uit als ik op onze etage aankom.
 Vanmiddag hadden we een lekker plakje wortelcake van Starbucks bij de thee.
Vandaag is het ook nog Maria Lichtmis en daarom aten we pannenkoeken, deze keer niet zelf gemaakt, maar zelf gekocht en die smaakte  best lekker.

4 opmerkingen:

Margriet zei

bah, een overbelaste pees kan best een tijd duren. Maar een beetje rustig aan dus!

Jolande zei

Ja dat weet ik uit ervaring :-(
Vorig weekend was gewoon te veel...
Deze week doe ik weinig tot niets, vandaag is het prutweer en als het van de week wel beter weer wordt loop ik rustig naar een van de tuinen en ga ik daar zitten lezen.

trompke zei

Vervelend dat je voet weer opspeelt. Misschien toch teveel aan de wandel?

Jolande zei

Ja dat is wel duidelijk :-)
Ik wandel nooit zoveel en dan ineens bijna 400 km in een maand...
Kwam natuurlijk ook door die metrostaking, maar mijn voet gaat dus duidelijk op de rem staan :-)
Gelukkig heb ik wat hobbyspullen meegenomen en twee stapels boeken, dus ik hoef me niet te vervelen, maar het is wel jammer.